Europejskie convention bureaux umacniają współpracę
Europejskie convention bureaux umacniają współpracę 28 krajowych biur i uruchamiają nową stronę internetową www.convention-europe.com
Branża eventów i konferencji przechodzi poważne zmiany. W obliczu pandemii koronowirusa, rozbudowany dialog i widoczność na rynku są wśród kluczowych czynników odpowiedzialnych za odrobienie strat i przyszły sukces. Nowa strona Strategicznego Sojuszu Narodowych Europejskich Convention Bureaux www.convention-europe.com ma zapewnić klientom, dostawcom i partnerom przydatne zasoby i bezpośrednie kanały komunikacji z 28 członkami Sojuszu z całej Europy.
Strategiczny Sojusz Narodowych Europejskich Convention Bureaux to sieć krajowych organizacji odpowiedzialnych za marketing destynacji. Wspólna branżowa platforma koncentruje się na wzmacnianiu pozycji Europy jako czołowej destynacji dla międzynarodowych eventów biznesowych. Głównym celem Sojuszu jest zwiększenie współpracy pomiędzy krajowymi biurami w Europie aby utrzymać i dalej wzmacniać jej status. Pomysł stworzenia synergii i założenia wspólnej platformy promującej na arenie międzynarodowej Europę jako miejsce biznesowych wydarzeń nabiera tempa. Powstanie Sojuszu, na który składało się wówczas 9 państw założycielskich, oficjalnie ogłoszono na targach IMEX 2014 w Las Vegas. W ostatnich latach organizacja systematycznie rozwijała się i dzisiaj liczy już 28 członków. Od powstania Sojusz organizuje dwa spotkania rocznie w rotacyjnie zmieniających się destynacjach. Ostatnie edycje odbyły się online aby utrzymać dialog nawet w czasach gdy pandemia uniemożliwia przedstawicielom międzynarodowej organizacji spotkania twarzą w twarz.
Większa widoczność dzięki nowej stronie
Powstanie nowej strony Sojuszu (www.convention-europe.com) stanowi kolejny krok w stronę zwiększania widoczności Europy jako znakomitego miejsca na spotkania. Oprócz wyjątkowo atrakcyjnego stosunku jakości do ceny i rewelacyjnej infrastruktury, Europa czerpie zyski z pierwszorzędnej wiedzy eksperckiej w wielu obszarach nauki i biznesu. Dane statystyczne ICCA udowadniają, że stowarzyszenia z całego świata wybierają Europę jako świetne miejsce aby spotykać się, wymieniać wiedzą, napędzać innowacje oraz łączyć się z ludźmi i pomysłami. Jako numer jeden wśród destynacji goszczących spotkania stowarzyszeń, europejskie państwa każdego roku odwiedza prawie 2,4 mln biznesowych gości. Więcej niż połowa wszystkich spotkań stowarzyszeń na całym świecie (54%) odbywa się właśnie na starym kontynencie.
Zasoby i bezpośredni dostęp
Oprócz całościowej mapy zawierającej wszystkie państwa członkowskie, nowa strona oferuje również bezpośredni dostęp do ich przedstawicieli online oraz dane osób kontaktowych i każdego convention bureau. Dział zasobów zawiera, m.in., informacje prasowe i linki do bardziej szczegółowych danych. Do pobrania dostępne są również rezultaty niedawno zleconego przez Sojusz badania wpływu koronowirusa na europejski sektor konferencji. Badanie przeprowadzone przez Tourism Economics ma na celu przygotowanie konstruktywnej narracji opisującej wyjście branży z kryzysu pandemii. Prawdopodobne konsekwencje obecnej sytuacji rozpisane zostały w postaci trzech scenariuszy.