en
en
Kontakt

Era Eventu 2.0.

5.jpg

Partnerem głównym wydarzenia była Polska Organizacja Turystyczna (POT) wraz z Poland Convention Bureau. Partnerem merytorycznym wydarzenia był ośrodek THINKTANK.

Celem konferencji było nawiązanie dialogu między agencjami eventowymi a klientami oraz wymiana doświadczeń i znalezienie odpowiedzi na pytania związane z rolą spotkań w biznesie, zwłaszcza w trudnych i wymagających czasach. Uczestnicy analizowali rynek spotkań z różnych perspektyw zastanawiając się, jakie są w tym zakresie potrzeby biznesu (B2B), konsumentów (B2C) i pracowników (B2E) i jakie cele dla nich realnie pomagają zrealizować spotkania. W trakcie rozmów ułożonych w trzech panelach goście dyskutowali o tym, jak pobudzić rynek wydarzeń (MICE) po ponad dwuletniej pandemii, jaki wpływ ma produkcja eventów na rozwój firmy oraz system motywacyjny pracowników, a przede wszystkim – jak rysuje się przyszłość i ewolucja event marketingu.

„Rynek jednak się zmienił, i obecnie widzimy, że potrzeby klientów są inne niż przed pandemią. Ważny jest dialog. Nowe projekty możemy inicjować, tylko jeśli będziemy dyskutować ze zleceniodawcami” – powiedział na początku spotkania Łukasz Adamowicz, Prezes RPSiW TUgether, który razem z Rafałem Szmytke, szefem Polskiej Organizacji Turystycznej przywitał gości i uczestników konferencji.

1.jpg

Wydarzenie złożone było z trzech paneli tematycznych, a pierwszy z nich dotyczył szans i wyzwań w świecie eventów. Tę część spotkania moderowała dr Małgorzata Bonikowska – prezes THINKTANK. Uczestnicy sesji próbowali odpowiedzieć na pytanie: Co udało się osiągnąć przez ostatnie 2 lata?

Zdaniem Anety Książek, Głównego Specjalisty Departamentu Marketingu Działu Poland Convencion Bureau, POT: „Dwa lata pandemii to był społeczny i zawodowy survival. Przetrwały te firmy, które zdołały się przystosować. Dzięki temu jesteśmy jednak silniejsi. Pandemia przyspieszyła postęp technologiczny w branży MICE. Dobrym zjawiskiem jest również współpraca miast. Między innymi dzięki temu Polska poprawiła swój wynik w dorocznym rankingu ICCA o 1 pozycję. Przemysł spotkań ma zatem duże możliwości, musimy się natomiast nauczyć pozyskiwać klientów w nowej realności.”

W debacie udział wzięli również: Rafał Kupidura, CEO Imagine Nation (IF Nation Group), przedstawiciel Pracodawców RP, Michał Michałowski Senior Partner KDK EVENTS, członek Klubu Agencji Eventowych SAR oraz Dagmara Chmielewska, Prezes Zarządu SBE, dyrektor programowa Studium Event Management.

2.jpg

Podczas drugiego panelu uczestnicy debatowali o tym, jak brak spotkań wpływa na rozwój firmy, stan psychiczny pracownikow oraz motywację zespołów. Dyskusję moderowała Julia Kozak – Partner w THINKTANK.

Monika Fedorczuk, Dyrektor Urzędu Pracy m. st. Warszawy  zauważyła, że: „Co roku ubywa z rynku pracy 150 tysięcy osób. Pracownik zatem staje się jeszcze bardziej wartościowy i w związku z tym jeszcze ważniejszy zaczyna być dobrostan. Osoby pracujące muszą się czuć komfortowo. Wiemy, że spotkania online są odbieranie różnie. Jednych one męczą – inni je natomiast uwielbiają. Niezwykle ważna jest zatem personalizacja. Musimy znaleźć sposób zarządzania tymi problemami, a przede wszystkim wiedzieć jak ludzi motywować. Pandemia i praca online nie wpłynęły negatywnie na efektywność pracy, obniżyły jednak kreatywność. Ważne jest to, by stworzyć pracownikom przestrzeń, która nie jest rozliczana z wymiernych efektów. Konieczna jest także platforma do wymiany myśli”.

W panelu uczestniczyli także: Emil Muciński, wiceprezes BCC, dyrektor Instytutu Interwencji Gospodarczych, Katarzyna Gaweł-Brudkiewicz, Head of Communications and Engagement – Ringier Axel Springer Polska, Romeo Grzębowski, Chief Inspiration Officer Extended Tools Polska. Przedstawiciel Polskiego Stowarzyszenia HR oraz Agata Swornowska-Kurto, Prezes Zarządu Instytut One Sp. z o.o.

3.jpg

Ostatni, trzeci panel dyskusyjny moderował Zbigniew Gajewski, Partner w THINKTANK, a uczestnicy tej sesji zastanawiali się nad rolą CSR w przemyśle MICE oraz przyszłością tej branży.

Dominik Górka, CEO i dyrektor kreatywny Live Age, członek Klubu Agencji Eventowych SAR, nawiązując do kwestii CSR stwierdził: „Część naszych klientów domaga się CSR. Dla nich istotna jest odpowiedzialność za środowisko. Musimy do tych wymogów dostosować transport, zarządzanie venue i cateringiem, tak by zmniejszyć ślad węglowy. Wielu z nas oferuje organizowanie wydarzeń w formacie bezemisyjnym.” W debacie wzięli udział także: Marcin Różycki, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Aleksander Murek, Dyrektor ds. Sprzedaży Usług, Impel, Ilona Kuźniecow, Associate Kancelarii DGTL Kibil Piecuch i Wspólnicy SKA oraz Julia Kozak, Partner w THINKTANK, koordynatorka programu Miasta Przyszłości.

4.jpg

Uczestnicy wydarzenia zgodzili się, że w przyszłości wciąż będziemy potrzebować spotkań offline, gdzie przebywamy obok drugiego człowieka. Mimo tego, że wejdziemy niebawem w obszar metawersum,  ogromne znaczenie nadal ma sfera „doświadczania innych osób”. Tego nie zastąpi nam nawet najnowocześniejsza technologia.

 

Do góry