Centrum konferencyjno-wystawiennicze powstaje na terenie dawnej FSO
Obiekt o powierzchni użytkowej 60 tys. mkw. ma pod jednym dachem zapewnić największą w stolicy przestrzeń targową i konferencyjną, którą zarządzać będzie spółka Centrum Targowo-Kongresowe, dawne MT Polska. W budynku będzie mieścić się też strefa z ofertą budowlano-dekoracyjną, hotel klasy biznes, powierzchnie biurowe i parking dla ponad 1,4 tys. samochodów. Całość inwestycji ma zostać oddana do użytku w 2018 roku.
Część targowo-konferencyjna ma liczyć 20 tys. mkw. i będzie zarządzana przez spółkę Centrum Targowo-Kongresowe, dotychczas prowadzącą obiekt targowy przy ul. Marsa w Warszawie. Na parterze mieścić się będzie hala wystawiennicza o łącznej powierzchni 13 tys. mkw. Na piętrze zaś, na 4 tys. mkw. zaplanowana została przestrzeń konferencyjno-eventowa. Rozległy teren wokół obiektu ma umożliwić przygotowanie imprez także na powietrzu.
– Powstaje przestrzeń targowo-eventowa o największej powierzchni pod jednym dachem w stolicy. Nie będzie to jednak jedyny rekordowy parametr. Wysokość budynku, szerokość bram czy wytrzymałość podłoża sprawią, że będziemy mieć do dyspozycji obiekt o niespotykanych cechach użytkowych. Nie jest nadużyciem stwierdzenie, że będziemy mogli robić wewnątrz prezentacje średniej wielkości samolotów czy wjechać do hali pociągiem, bo nowy obiekt stwarza takie możliwości techniczne. Oznacza to, że zyskamy nowe możliwości ekspozycyjne, a kreatywni w agencjach eventowych i reklamowych będą mogli puścić wodze fantazji – zapowiada Bartosz Sosnowski, wiceprezes zarządu Centrum Targowo-Kongresowego.
Częścią kompleksu będzie hotel biznesowy. Ma liczyć 160 pokojów. W ramach inwestycji na powierzchni ok. 27 tys. mkw. będzie działać też całoroczna stała część wystawiennicza, gdzie swoje showroomy będą mieć firmy związane z branżą wykończenia i wyposażenia wnętrz.
Nowo budowany kompleks to pierwszy projekt rewitalizacyjny części pofabrycznych terenów byłego FSO na warszawskim Żeraniu. Ma łączyć nowoczesność z przemysłowym charakterem dawnej fabryki. Koncepcja architektoniczna budynku zakłada więc wykorzystanie elementów hal magazynowych FSO, jak trakcja kolejowa prowadząca bezpośrednio do obiektu czy 4-tonowa winda towarowa. – Chcemy stworzyć unikatowe miejsce, które ożywi dotychczas niezagospodarowane pofabryczne tereny na warszawskim Żeraniu. Zamierzamy przy tym zachować wiele elementów dawnej hali FSO, a jednocześnie zwiększyć niektóre parametry budynku. W efekcie na mapie stolicy powstanie wielofunkcjonalny obiekt łączący nowoczesność z nietypową, postindustrialną architekturą. Sukces biznesowy przedsięwzięcia mają gwarantować nie tylko rozwiązania techniczne i architektoniczne. Do części targowej pozyskaliśmy już uznanego partnera, o ugruntowanym doświadczeniu w swojej branży, ponadto naszym niepodważalnym atutem jest też lokalizacja obiektu przy najruchliwszym węźle komunikacyjnym Warszawy – mówi Radosław Tracz, prezes GlobalExpo, spółki realizującej inwestycję.
Nowy obiekt zlokalizowany jest na 10,5-hektarowej działce przy skrzyżowaniu obwodnicy Warszawy - Trasy Toruńskiej S8 i ul. Modlińskiej. W bezpośrednim sąsiedztwie terenów, w które inwestuje GlobalExpo, znajduje się pętla tramwajowa i autobusowa. W bliskiej odległości jest też stacja kolejowa, na której zatrzymują się pociągi z Okęcia i Modlina. Nowe centrum zlokalizowane jest w odległości 9,5 km od Dworca Centralnego (w linii prostej 7 km).
Kompleks przy ul. Modlińskiej 4 i 6B w Warszawie został zaprojektowany przez firmę projektową Tremend. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Fundamental Group.
Źródło : http://www.meetingplanner.pl