Apel Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether - spotykajmy się, by móc skutecznie pomagać Ukrainie!
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether apeluje o nieodwoływanie zaplanowanych wydarzeń, spotkań i wyjazdów, które w obecnym czasie mogą spełniać dodatkowo ważne cele pomocowe, w ramach firmowych planów działań CSR.
„Nasza branża tworzy strefy pomocy, zarówno dla naszych klientów jak i uchodźców. Żeby jednak móc pomagać, musimy sami stanąć na nogi. Po dwóch latach pandemii spotkania są potrzebne bardziej niż kiedykolwiek, zarówno dla zdrowia psychicznego nas wszystkich, jak i odbudowy relacji biznesowych i transferu wiedzy. Teraz mogą one nabrać jeszcze dodatkowego wymiaru pomocowego” – wyjaśnia Olga Krzemińska-Zasadzka, Prezes SOIT.
W ślad za apelem, Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether przygotowuje ogólnopolską akcję pod hasłem SPOTYKAMY się, by POMAGAĆ, opatrzoną hasztagami:
#strefaPOMOCY, #HELPzone, #PRACUJĘ=POMAGAM, #SPOTKANIAdlaUkrainy, #MusimyPracowaćByPomagać.
Członkowie TUgether, którzy przyłączą się do zintegrowanej akcji pomocowej, deklarują przekazanie „cegiełek” od każdego uczestnika lub metra kwadratowego powierzchni organizowanych spotkań i wydarzeń. Zebrane w ten sposób środki zasilą konta wybranych fundacji pomocowych/NGO na rzecz Ukrainy.
Celem akcji jest uświadomienie klientom biznesowym i uczestnikom wydarzeń, że realizacja spotkań firmowych, wyjazdów, konferencji, targów, czy udział w wydarzeniach sportowych i kulturalno-rozrywkowych mogą odgrywać wielką rolę w łańcuchu pomocowym dla uchodźców z Ukrainy. Członkowie TUgether podkreślają, że obecna sytuacja za wschodnimi granicami Polski nie powinna dodatkowo obciążać kondycji sektora spotkań i wydarzeń, a wręcz przeciwnie, powinna stać się impulsem do większej aktywności w obszarze event marketingu, który może stać się dodatkowym źródłem pomocy potrzebującym.
„Spotkania to sposób na zamanifestowanie naszego wsparcia i solidarności, ale też na integrację z uchodźcami - nie piętnujmy ich wojną, zamiast tego zaprośmy do udziału w wydarzeniach, które pozwolą im, jak i nam odzyskać równowagę” – apeluje Michał Drelich, Prezes Związku Organizatorów Sportu Masowego.
Przedstawiciele organizacji członkowskich TUgether wskazują, że podmioty działające na rynku MICE - takie jak agencje, firmy transportowe, obiekty hotelowe, gastronomia, organizatorzy turystyki, koncertów, wydarzeń kulturalnych i sportowych, obiekty targowe, firmy sceno-techniczne i wiele innych – od początku konfliktu uruchomiły długą listę oddolnych działań pomocowych, wykorzystując swoje własne zasoby i finansując je z bieżącej współpracy z klientami.
Spośród setek podjętych inicjatyw warto wspomnieć kilka wybranych przykładów (*):
- inicjatywa pomocowa Związku Organizatorów Sportu Masowego w ramach 80 imprez biegowych w całej Polsce pod nazwą Zjednoczeni dla Ukrainy
- uruchomienie bazy kontaktowej tlumaczedlaukrainy, tworzonej wśród członków Polskiego Stowarzyszenia Tłumaczy Konferencyjnych;
- organizacja punktu recepcyjnego na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, w którym zarejestrowało się już ponad 3,5 tysiąca uchodźców. Organizacja Centralnego Magazynu Pomocy oraz udostępnienie dwóch hal targowych do celów noclegowych (MTP – hala na 700 miejsc, Arena Poznań - docelowo do 1000 miejsc)
- ośrodki targowe w Kielcach, Krakowie i Gdańsku: zbiórki najpotrzebniejszych produktów, punkty przeładunkowe i wyposażenie punktów recepcyjnych, przekazanie części przychodów z organizowanych wydarzeń na akcje pomocowe (LNE, Exactus), firmy realizujące zabudowę (Partner) zajmujące się transportem pomocy na Ukrainę.
- ponad 600 autokarów przewoźników zrzeszonych w Polskim Stowarzyszeniu Przewoźników Autokarowych, udostępnione do transportu środków pomocowych i uchodźców, we współpracy z SHELL Polska;
- uruchomienie przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR platformy www.AdAid.eu, wspierającej ukraińskie /-ch specjalistki /-ów od komunikacji marketingowej, będącej wspólną inicjatywą organizacji branżowych z krajów UE. Cel - wsparcie osób z Ukrainy w poszukiwaniu ofert współpracy w krajach UE oraz ułatwianie kontaktu z agencjami reklamowymi i mediowymi, firmami produkcyjnymi, event marketingowymi, działami marketingu, komunikacji i PR po stronie klienta oraz innymi podmiotami z branży kreatywnej w krajach UE.
- współpraca członków SBE z Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii: uruchomienie bezpłatnego punktu pomocy psychologicznej oraz dziennego punktu opieki nad ukraińskimi dziećmi. Współtworzenie projektu #behuman - „małe czyny, wielkie gesty”, poprzez budowanie relacji międzynarodowych w komunikacji oraz pozyskiwanie darów spoza granic Polski dla polskich rodzin i instytucji opukującymi się ukraińskimi uchodźcami.
- stałe wsparcie wielu działań punktowych w ramach uruchomionej inicjatywy www.turystykaukrainie.pl
*pełna lista przedsięwzięć pomocowych, w które zaangażowane są członkowskie organizacje TUgether, będzie wkrótce dostępna na stronie TUgether w zakładce: #pomagajMĄDRZE
„Branża eventowa, która zaledwie chwilę temu odmroziła się po pandemii i ciągle jeszcze odrabia pandemiczne straty, po raz kolejny stawia czoła niepewnej sytuacji. I po raz kolejny świat eventowy prezentuje swoje ponadprzeciętne pokłady kreatywności i elastyczności oraz wykorzystuje zdolności organizacyjne, talenty, czas i możliwości, tym razem - w inicjatywach na rzecz Ukrainy i przybywających do Polski Ukraińców. Twórcy eventów są świetnymi koordynatorami zbiórek i pomocy, doskonałymi inkubatorami inicjatyw i organizatorami procesów. Dlatego zgłaszamy gotowość do pomocy i polecamy uwadze rządu oraz naszych klientów potencjał naszej branży. Wierzymy, że razem możemy działać bardzo efektywnie, wspierać odbudowę sektora, a jednocześnie razem pomagać jeszcze większej liczbie osób w sposób konstruktywny” – uzupełnia Rafał Krawczuk, członek zarządu KAE SAR.
„U progu kryzysu migracyjnego zadeklarowaliśmy gotowość branży we wsparciu koordynacji działań pomocowych. Mamy do tego kompetencje zbudowane na 30 latach doświadczeń w spotkaniach i wydarzeniach, również masowych imprezach, miasteczkach festiwalowych i namiotowych. Odpowiadamy na wszystkie zapytania administracji publicznej i samorządowej. Wyrażamy równocześnie obawy, że jako branża wchodzimy z kryzysu w kryzys. Silna gospodarka to silne państwo gotowe do wsparcia potrzebujących i obrony swojego stylu życia. Naszym obowiązkiem jest także przeciwdziałanie niepewności na rynku. Polska jest strefą pomocy. Realizując tu wydarzenia wspieramy potrzebujących i tych którzy bezpośrednio niosą pomoc. Konflikt militarny ma miejsce poza granicami naszego państwa, przypomnę członka NATO i UE ” – podsumowuje Łukasz Adamowicz, Prezes TUgether.
Akcja pomocowa SPOTYKAMY SIĘ, BY POMAGAĆ będzie miała zasięg ogólnopolski i w założeniach ma trwać pół roku.
Wkrótce informacje o jej szczegółach.
RADA PRZEMYSŁU SPOTKAŃ I WYDARZEŃ TUgether – organizacje członkowskie:
- Polskie Hotele Niezależne
- Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego IGHP
-Izba Gospodarcza Menedżerów Artystów Polskich IGMAP
- Polska Izba Przemysłu Targowego PIPT
- Polskie Stowarzyszenie Tłumaczy Konferencyjnych PSTK
- Polskie Stowarzyszenie Przewoźników Autokarowych PSPA
- Polskie Stowarzyszenie Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji IAKS
- Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE
- Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej / Klub Agencji Eventowych – KAE SAR
- Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce SKKP
- Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych SOIAR
- Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel SOIT
- Stowarzyszenie SITE Polska
- Zrzeszenie Agentów IATA w Polsce
- Związek Organizatorów Sportu Masowego ZOSM
Źródło i zdjęcie: Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether