en
en
Kontakt

AI w przemyśle spotkań - relacja z sesji Laboratorium Twórców w MCK w Katowicach

22 marca 2024 roku w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbyło się wyjątkowe wydarzenie - kolejna edycja Laboratorium Twórców, organizowana przez Polską Organizację Turystyczną - Poland Convention Bureau. Tym razem głównym tematem było wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) w przemyśle spotkań. Sesję szkoleniową poprowadzili doświadczeni eksperci: Piotr Szkoda i Jacek Adamczak ze sprawny.marketing.

000-laboratorium-tworcow-eventprofslab-AI-sztuczna-inteligencja-przemysl-spotkan-MICE-polandcvb-sprawny-marketing.jpg

Podczas spotkania w Katowicach, które składało się ze szkolenia oraz dyskusji, uczestnicy mieli okazję zgłębić tajniki wykorzystania sztucznej inteligencji w tworzeniu treści cyfrowych. Dzięki praktycznej wiedzy prezentowanej przez Piotra Szkodę i Jacka Adamczaka, uczestnicy mogli poznać możliwości różnorodnych narzędzi, takich  jak OpenAI ChatGPT, DALL-E, ElevenLabs czy Midjourney, oraz zrozumieć, w jaki sposób można wykorzystać je w praktyce.

01-laboratorium-tworcow-eventprofslab-AI.jpg

Ponadto, eksperci zaprezentowali Sora AI, najnowszą propozycję od OpenAI, umożliwiającą generowanie wideo na podstawie poleceń tekstowych, otwierając przed uczestnikami nowe możliwości w kreowaniu treści wideo.

02-laboratorium-tworcow-eventprofslab-AI.jpg

03-laboratorium-tworcow-eventprofslab-AI.jpg

Nie tylko uczestnicy zdobyli nową wiedzę, ale także mieli okazję zastanowić się, w jaki sposób sztuczna inteligencja może usprawnić ich pracę w branży MICE oraz w promocji destynacji. Dzięki praktycznym przykładom, szkolenie Laboratorium Twórców wzbogaciło uczestników o nowe umiejętności i pomysły, które mogą z powodzeniem zastosować w swojej codziennej pracy.

04-laboratorium-tworcow-eventprofslab-AI.jpg

05-laboratorium-tworcow-eventprofslab-AI.jpg

Na końcu spotkania nie zabrakło czasu na część poświęconą pytaniom uczestników oraz dyskusję. Podstawowym wyzwaniem dla zadających pytania były kwestie dotyczące jak połączyć autentyczność promowanych miast czy obiektów ze sztucznie tworzonymi treściami.

- Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej wszechstronnym narzędziem w procesie tworzenia oraz edycji różnorodnych treści, włączając w to teksty, obrazy, filmy i dźwięki, a także w zarządzaniu dużymi zbiorami danych. Niestety za rozwojem nie nadążają regulacje prawne. Dlatego istotne jest, abyśmy świadomie rozważali możliwości i zagrożenia, jakie niesie za sobą postęp technologiczny. Wskazane jest monitorowanie postępów w dziedzinie AI oraz czerpanie inspiracji z innych branż, które korzystają z jej zalet - powiedział Jarosław Marciuk, główny specjalista ds. marketingu Poland Convention Bureau - Biura Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej.

Laboratorium Twórców w Katowicach nie tylko dostarczyło uczestnikom nowej wiedzy na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w tworzeniu treści, ale również stanowiło doskonałą okazję do wymiany doświadczeń oraz nawiązania nowych kontaktów w branży spotkań. Dzięki zaangażowaniu i profesjonalizmowi ekspertów oraz wsparciu ze strony organizatorów, uczestnicy mogli w pełni wykorzystać potencjał tego wydarzenia, zyskując korzyści zarówno dla rozwoju swoich umiejętności, jak i dla branży jako całości.

Sesja Laboratorium Twórców była częścią spotkania branżowego EventprofsPL zorganizowanego przez Poland Convention Bureau dla przedstawicieli sektora MICE - biur convention, profesjonalnych organizatorów spotkań i wydarzeń (PCO i ITC) oraz obiektów kongresowych i hotelowych.

Eksperci AI

  • Jacek Adamczak Graphic Designer w sprawny.marketing Od 7 lat projektuje materiały zarówno do digitalu, jak i do druku. Ukończył Bootcamp UI/UX Designer, gdzie zgłębiał tajniki projektowania interfejsów. Jest odpowiedzialny za oprawę wizualną konferencji I Love Marketing. Na co dzień wykorzystuje AI do tworzenia i inspirowania się w swoim projektowaniu. Prywatnie jest wiecznie niewyspanym tatą dwójki dzieci, słuchającym w drodze do pracy audiobooków o działaniu służb specjalnych i morderstwach. To także wielbiciel biegów terenowych z przeszkodami, który ponad wszystko kocha… ser. > Profil na LinkedIn
  • Piotr Szkoda AI Product Manager w sprawny.marketing, wcześniej SEO Manager w Widzialni.pl, gdzie dbał o jakość usług i zespół SEO. Współtwórca, mentor i wykładowca Szkolenia Junior SEO Specialist dla Coderslab. Certyfikowany trener biznesu Akademii SET. Od początku testuje asystentów AI, wierząc, że wspomogą, a nie zastąpią ludzi w marketingowym świecie. Uważa, że szeroka wiedza i rozeznanie w rynku ma ogromną wartość w podzielonym dziś na wiele specjalizacji świecie marketingowym. > Profil na LinkedIn

Laboratorium-tworcow-piotr-szkoda-jacek-adamczak-sprawny-marketing-szkolenie-eventprofslab-polandcvb.png

Galeria zdjęć z wydarzenia w Katowicach

Spotkanie #EventprofsPL i Laboratorium Twórców w Katowicach

Projekt Laboratorium Twórców

Projekt Laboratorium Twórców, inicjatywa Polskiej Organizacji Turystycznej - Poland Convention Bureau, już od lutego 2023 roku wspiera profesjonalistów w branży spotkań, poprzez organizowane spotkania, szkolenia, warsztaty czy konsultacje online, podczas których uczestnicy mogą poznać najnowsze narzędzia marketingu online oraz trendy.  Nazwa projektu odnosi się do kreatywnej przestrzeni, w której eksperci i twórcy mogą rozwijać swoje umiejętności i kreować różnorodne formy treści cyfrowych.

Więcej informacji o projekcie i jego podsumowanie tutaj Eventprofs Creators Lab for the MICE sector. Poprzednie sesje Laboratorium Twórców:

#EventprofsLAB #PolandCVB #EventprofsPL

@callmejaro

Do góry