en
en
Kontakt

Wystawą „Time for Poland” POT promował Polskę we Flandrii

Polska Organizacja Turystyczna poprzez fotograficzną wystawę „Time for Poland” promowała w Belgii walory przyrodnicze i turystyki aktywnej 16 polskich regionów. Bogata ekspozycja wędrowała przez pół roku po Flandrii razem z wystawą Pancerne Skrzydła, która prezentowała dokonania I Dywizji Pancernej Generała Maczka.

flandria.jpg

W 2019 roku jednym z dwóch głównych tematów dla Zagranicznego Ośrodka POT w Brukseli była promocja turystyki aktywnej, w tym szczególnie rowerowej. Osią działań było ważne wydarzenie historyczno-sportowo-promocyjne – rajd rowerowy „Liberation Ride” podsumowujący szereg działań organizowanych z okazji 75-tej rocznicy wyzwolenia Flandrii przez I Dywizję Pancerną Generała Maczka w 1944 roku.

Wydarzenie to obudowywały inne projekty realizowane przez Ambasadę RP i Polską Organizację Turystyczną. Jednym z najważniejszych była wystawa „Pancerne Skrzydła” (Armoured Wings) prezentujące dokonania I Dywizji Pancernej we Flandrii. Organizatorami projektu byli Przedstawicielstwo Rządu Flandrii i Ambasada RP wraz z polskimi i belgijskimi partnerami. Wystawa prezentowana była w drugiej połowie roku w 8 miastach na terenie Belgii.

ZOPOT Bruksela wykorzystał wystawę „Pancerne Skrzydła” do promocji Polski i ekspozycję fotograficzną „Time For Poland” prezentująca walory przyrodnicze i tereny zdatne do uprawiania turystyki aktywnej, w szczególności pieszej i rowerowej. Wystawa prezentowała
16 polskich regionów i wędrowała wraz z wystawą Pancerne Skrzydła przez flamandzkie miasteczka wyzwolone przez polskich żołnierzy  -  Roeselare, Tielt, Lommel i Merksplas.

Połączenie wystawy historycznej z tą prezentującą walory współczesnej Polski wpisywało się w szerszą koncepcję promocji powziętą przez głównego organizatora obchodów rocznicy wyzwolenia Flandrii - Ambasadę RP. Na tej samej zasadzie zorganizowany został Liberation Ride, którego współorganizatorem była Polska Organizacja Turystyczna.

Celem rajdu było upamiętnienie żołnierzy generała Maczka jednak wydarzenie zawierało wiele elementów wychodzących poza obchody historyczne – sport, promocję polskiej turystyki i regionów oraz festyn dla szerokiej publiczności z różnorodnymi pokazami, atrakcjami i polską kuchnią.

Wystawa Time for Poland powstała we współpracy z polskimi regionami. Każdy z partnerów dostał propozycję wybrania zdjęcia, które będzie go najlepiej ilustrować. Zdjęcia opatrzone zostały wspólnie opracowanymi podpisami w języku angielskim i wmontowane zostały w specjalne stelaże pozwalające na szybki montaż. ZOPOT wziął na siebie wszystkie koszty związane z realizacją wystawy i jej prezentacją w kolejnych miejscach.

ZOPOT zamówił kopię wystawy Time for Poland w większym rozmiarze (70cm x 100 cm), w formie obrazów drukowanych na „canvas”. Wystawa ta została przekazana Polskiemu Narodowemu Przedstawicielstwu Wojskowemu w Naczelnym Dowództwie Sił Sojuszniczych NATO w Europie SHAPE. Wystawa prezentowana będzie na korytarzach budynku SHAPE, gdzie pracują przedstawiciele wojskowi z całego świata, co zapewnia wystawie międzynarodową, wpływową publiczność.

Wystawa Time for Poland będzie w przyszłości prezentowana przez ZOPOT podczas kolejnych wydarzeń promocyjnych. Najbliższa wstępnie planowana ekspozycja to targi wędrowno-rowerowe Fiets en Wandelbeurs w Gandawie, w lutym 2020 roku.

Do góry