Wizyta chińskich blogerów w Polsce
Na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej do Polski przyjechali blogerzy podróżniczy, miłośnicy fotografii i filmowcy z Chin. Goście w ciągu 7 dni zwiedzili Warszawę i Dolny Śląsk. Materiały z podróży mają pokazać chińskim odbiorcom wiosenne piękno Polski.
Poznawanie naszego kraju rozpoczęło się w Warszawie, gdzie goście z Chin spędzili dwa pierwsze dni. Blogerzy mogli zwiedzić zarówno najbardziej charakterystyczne atrakcje Warszawy: Stare Miasto, Łazienki, Pałac w Wilanowie, jak i poznać bardziej nowoczesne oblicza miasta – poprzez wizytę w Muzeum Neonów, wjazd na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, czy rejs po Wiśle.
Gości szczególnie ujęło jak bardzo zielona jest nasza stolica i jak wiele osób chętnie korzysta z wiosennego słońca spędzając czas z rodziną w parku. Wszystko zaś przeplatane było wizytami w docenianych warszawskich restauracjach z kategorii fine dining. Duże wrażenie zrobił na nich poziom kulinarny odwiedzanych restauracji, jakość i smak dań oraz niska cena.
Po stolicy przyszedł czas na poznawanie Wrocławia i okolicznych terenów Dolnego Śląska.
Goście mieli okazję odwiedzić wybrane zamki i pałace, z których słynie ten region Polski m.in. Zamek Czocha, Pałac Pakoszów czy Chojnik, a nawet spędzić noc w jednym z nich – Zamku Kliczków. Jak sami twierdzą to właśnie nasze zamki oczarowały ich najbardziej, dodając, że takich atrakcji nie znajdzie się w Chinach. Urzekła ich zamkowa atmosfera i wystrój. Zwrócili także uwagę na ceny, które ocenili na bardziej przystępne niż w Zachodniej Europie. Na Dolnym Śląsku influencerzy odwiedzili również Centrum Ceramiki w Bolesławcu, gdzie mogli udekorować własny talerzyk ze słynnej bolesławskiej ceramiki, spędzić trochę czasu na łonie natury w pięknych Karkonoszach, dowiedzieć się jak wytwarzane jest szkło kryształowe w Hucie Julia, czy podziwiać największy drewniany kościół w Świdnicy.
Kolejnym zdecydowanym faworytem podróży były wrocławskie krasnale – blogerzy nie mogą się doczekać, by wrócić do Polski i postarać się odszukać wszystkie. Są również pewni, że tego rodzaju atrakcja zdobędzie serca wielu chińskich turystów.
Niektóre z efektów podróży są już widoczne w chińskich social mediach. Influencerzy na bieżąco zamieszczali krótkie relacje z podróży, które cieszyły się dużym zainteresowaniem pociągając za sobą szereg kolejnych pytań o atrakcje turystyczne Polski i organizację wypoczynku w naszym kraju. W najbliższym czasie ukażą się długie artykuły na największych chińskich portalach podróżniczych opisujące dzień po dniu wycieczkę, jako przykładowy program zwiedzania Polski dla indywidualnych turystów.
Partnerami pobytu chińskich blogerów byli: Stołeczne Biuro Turystyki, Dolnośląska Organizacja Turystyczna, miasto Wrocław oraz Hotel Warszawa.