Webinary dla włoskiej branży turystycznej
Polska Organizacja Turystyczna poprzez swój rzymski ośrodek rozpoczęła kampanię webinarową skierowaną do włoskiej branży turystycznej.
Celem prowadzonej przez Zagraniczny Ośrodek POT w Rzymie kampanii jest zachęcenie lokalnych touroperatorów i agencji do włączenia Polski do swojej oferty turystycznej lub poszerzenia oferty już istniejącej. Organizatorem i gospodarzem webinaru jest dom medialny L’Agenzia di Viaggi, wydający najpopularniejszy tygodnik brażowy o tym samym tytule obecny na rynku od 1964 roku.
W pierwszym z serii trzech webinarów POT postawił za cel ułatwienie sprzedaży polskiej destynacji zaprezentowane w pięciu krokach, między innymi poprzez odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, zaoferowanie oryginalnych alternatyw dla klasycznych tourów po Polsce, a także popularyzowanie mniej rozpoznawalnych obiektów z listy UNESCO.
- Zasadniczo możemy podzielić włoskich organizatorów podróży na dwie grupy: pierwsza to ta, która odkryła Polskę jako perełkę na turystycznej mapie Europy i z sukcesem proponuje ją jako alternatywę dla konkurencyjnych kierunków. Druga grupa musi jeszcze Polskę odkryć i poznać na tyle, by czuć się pewnie proponując ją klientom. Naszą kampanią informacyjną staramy się odpowiedzieć na potrzeby jednych i drugich – mówi Michalina Seliga z ZOPOT Rzym, która poprowadziła prezentację.
W prezentacji uczestniczyło 40 organizatorów podróży, którzy pod koniec spotkania mieli okazję zadawać pytania poprzez czat online. Zainteresowanie wzbudziła przede wszystkim infrastruktura hotelowa, kwestie przemieszczania się po Polsce, planowane wydarzenia związane z turystyką oraz miejscowa kuchnia.
Kolejne webinary są planowane na październik i grudzień bieżącego roku.