en
en
Kontakt

Ważne informacje dla podróżnych i organizatorów wycieczek do Izraela

W związku z wybuchem wojny w Izraelu Minister Sportu i Turystyki w porozumieniu z Ministrem Finansów uznali, że na terenie tego kraju wystąpiły nieuniknione i nadzwyczajne okoliczności uzasadniające uruchomienie wypłat z Turystycznego Funduszu Pomocowego.

Izrael - 1170x585.jpg

Dzięki wypłatom z Turystycznego Funduszu Pomocowego będzie możliwy szybki zwrot podróżnym należności za wycieczki, które nie odbyły się lub nie odbędą się w związku z obecną sytuacją w Izraelu.

-Turystyczny Fundusz Pomocowy jest jednym z rozwiązań służących wsparciu turystyki (ust. z 17 września 2020 roku o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19). Z technicznego punktu widzenia TFP stanowi wyodrębniony rachunek w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym.Fundusz ma za zadanie wspierać przedsiębiorców turystycznych i zadbać o bezpieczeństwo turystów w przypadku zaistnienia nadzwyczajnych okoliczności. Są to takie zdarzenia, jak pandemia, ale i inne nadzwyczajne zdarzenia losowe – jak na przykład wybuch wojny, erupcja wulkanu uniemożliwiająca loty, trzęsienie ziemi, fala tsunami - przypomina wiceminister sportu i turystyki Andrzej Gut-Mostowy.

Warunkiem wypłat jest odstąpienie przez podróżnego od umowy o wycieczkę do Izraela lub rozwiązanie tej umowy przez organizatora turystyki w terminie od dnia 7 października 2023 r. do dnia 22 października 2023 r. włącznie.

Wnioski podróżnego oraz organizatora turystyki dotyczące tej samej wycieczki do Izraela można składać do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego od dnia 12 października 2023 r., nie później jednak niż przed upływem 14 dni od odstąpienia od umowy przez podróżnego lub rozwiązania umowy przez organizatora turystyki.

Do góry