Warszawa na łamach francuskiego "Voyages d'Affaires"
"Dynamiczna, Atrakcyjna, Modna". Takimi słowami zaczyna się 5-stronicowy reportaż o Warszawie, który ukazał się w lipcowym wydaniu francuskiego magazynu branżowego "Voyages d'Affaires" w wyniku współpracy Polskiej Organizacji Turystycznej z redakcją tego miesięcznika.
Georges Ainscough, autor tekstu stawia tezę, że Warszawa jest uprzywilejowanym kierunkiem dla inwestorów międzynarodowych. Na jej poparcie przytacza klasyfikację przeprowadzoną przez Financial Times, wedle której Warszawa znajduje się regularnie na piątym miejscu tzw. miast „business friendly” w Europie.
Inne argumenty na rzecz atrakcyjności Warszawy to przede wszystkim bezpieczeństwo i tereny zielone w mieście, fantastyczna promenada nadwiślańska i osiem plaż miejskich. A ostateczny i niepodważalny argument francuskiego dziennikarza to stosunek cen do jakości. Warszawa jest destynacją, gdzie koszty są adekwatne do wielkości podaży, uwzględniając dostępne atrakcje dla odwiedzających ją turystów, ceny hoteli, komunikację, bilety do muzeów oraz gastronomię.
Na pozostałych stronach artykułu, dziennikarz poleca wybrane hotele, m.in. The Westin Warsaw, Intercontinental Warszawa, Marriott, Bristol, Mamaison Le Regina czy Raffles Europejski. Inne polecane adresy to Radisson Blu Varsovie i Renaissance Warsaw Airport Hotel. Pozostałe informacje to przegląd warszawskich restauracji oraz polecane atrakcje turystyczne do zwiedzania. Nacisk na bazy hotelowe i restauracje jest wynikiem specjalizacji tego wydawnictwa, przeznaczonego głównie dla branży turystycznej.
Magazyn “Voyages d’Affaires wydawany jest w nakładzie 65 143 egzemplarze, co przeklada się na 139 000 czytelników.