W Mediolanie POT promowała miejską turystykę kulturową
„Jest wiosna. Jest czas na Polskę” (È primavera. È tempo di Polonia) – pod takim hasłem 26 maja odbyła się w Mediolanie konferencja rozpoczynająca sezon wiosenno-letni. Podczas wydarzenia POT promował turystykę kulturową, w tym przede wszystkim ofertę Warszawy.
Wydarzenie zorganizowane we współpracy z Konsulatem Generalnym RP odbyło się w pięknej siedzibie Konsulatu, w obecności ponad 40 przedstawicieli mediów konsumenckich oraz branżowych z Mediolanu. Imprezę uświetnił koncert chopinowski w wykonaniu polsko-włoskiego pianisty Claudio Soviero. Występ nawiązywał tym samym do rozpoczętego niedawno sezonu koncertów w Łazienkach Królewskich w Warszawie.
Tematem głównym konferencji był sezon wiosenno-letni, do którego nawiązywała cała stylistyka imprezy. Podkreślono, że to najlepszy czas na odwiedzenie Polski. Czas budzenia się nie tylko przyrody, ale i miast, które w tym okresie tętnią życiem i energią. Promowane były wszystkie ośrodki, które posiadają bezpośrednie połączenia z Mediolanu – Kraków, Warszawa, Wrocław, Poznań i Katowice. Największa uwaga poświęcona była jednak Warszawa.
Innowacja, dynamiczny rozwój, rewitalizacja, dbałość o tereny zielone i jakość życia, połączone z elegancją, bogatą historią i imponującym kalendarzem wydarzeń – tak została przedstawiona stolica Polski w dynamicznej prezentacji, którą przeprowadziła przed zgromadzonymi gośćmi dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT w Rzymie Barbara Minczewa. Przedstawione zostały najciekawsze wydarzenia sezonu wiosenno-letniego, inauguracja sezonu nad Wisłą oraz najważniejsze nowe inwestycje i rewitalizacje: Browary Warszawskie, Fabryka Norblina czy Elektrownia Powiśle.
Dzięki współpracy z Warszawską Organizacją Turystyczną, podczas prezentacji odbyło się losowanie dziewięciu voucherów do hoteli warszawskich: Intercontinental, H15, Novotel Centrum, Novotel Airport, Double Tree by Hilton. Vouchery trafiły do 9 dziennikarzy, z którymi ZOPOT zamierza zorganizować podróże prasowe w tym i przyszłym roku.