Trwa Wirtualny Festiwal Regionów na profilach społecznościowych ośrodka POT w Rzymie
Projekt, Wirtualny Festiwalem Regionów, realizowany jest pod hasłem „16xPolonia”, czyli 16xPolska, co oczywiście nawiązuje do liczby województw w Polsce i do liczby tygodni, w których trwa festiwal. Jest to pilotażowy projekt Małgorzaty Furdal, dyrektor ZO POT-u, który rozpoczął się w połowie maja i realizowany jest wspólnie przez Barbarę Minczewę i Alicję Ćwieczkowską. Jego celem jest promocja polskich regionów i miast przy użyciu mediów społecznościowych Ośrodka, przede wszystkim Facebooka (Polonia.Travel) i Instagrama (@poloniatravel).
Ideą projektu jest zwrócenie uwagi potencjalnego turysty na wszelkiego rodzaju atrakcje i wydarzenia kulturalne, w których mógłby uczestniczyć, a także na bogatą i przede wszystkim zróżnicowaną ofertę każdego z polskich regionów: naturę, kulturę, zabytki, sport, kulinaria, wydarzenia. Promocja odbywa się w ścisłej współpracy z lokalnymi partnerami, przede wszystkim z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi i biurami promocji Urzędów Miast, które wskazują nam swoje priorytety i strategie promocyjne i zapewniają wysoką jakość merytoryczną promocji.
ZO POT zapewnia, ze swojej strony, opracowywanie materiałów po włosku, harmonogram postów i dostosowywanie promocji do włoskiego rynku. Promocję w mediach społecznościowych uzupełnia specjalna zakładka „16xPolonia” na włoskojęzycznej stronie www.polonia.travel/it, gdzie zamieszczane są artykuły podsumowujące każdy region, które w przyszłości pozostaną na stronie ZO POT i będą służyć jako cenne wprowadzenie w najważniejsze atrakcje każdego z polskich regionów. Projekt jest na półmetku. Festiwalu, który, co tydzień na samym Facebooku generuje ok. 150-200.000 zasięgu kończy się 8 tydzień „16xPolonia”.