en
en
Kontakt

Termin E-Certyfikacji i Konkursu na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej przedłużony

Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej we współpracy z Zarządem Forum Informacji Turystycznej przedłużył termin na przeprowadzenie procesu E-Certyfikacji Informacji Turystycznej i procesu Konkursu Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce.

Grafika promująca proces e-certyfikacji punktów i centrów informacji turystycznej

Polska Organizacja Turystyczna od początku roku prowadzi proces E-Certyfikacji Informacji Turystycznej, którego naturalną kontynuacją jest Konkurs na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce. Pierwotnie program certyfikacji miał zakończyć się do 30 czerwca. Sytuacja związana z utrzymującym się do maja stanem epidemii spowodowanej Covid-19 i utrudnieniach w pracach weryfikacyjnych na wizjach lokalnych w punktach i centrach informacji turystycznej oraz zaangażowanie regionalnych komisji certyfikacyjnych w regionalnych organizacjach turystycznych w działania pomocowe dla uchodźców z Ukrainy podjęta została decyzja o przedłużeniu możliwości składania wniosków o certyfikację i udziału w konkursie do 30 września 2022 r. 

Wydłużenie terminów stwarza szansę szerszego dotarcia do informacji turystycznej w regionach i zwiększenia ich liczby w aktywnym udziale w obu projektach. Formuła realizacji certyfikacji jak i konkursu niezmiennie odbywa się w trybie on-line. POT dziękuje jednocześnie regionalnym komisjom certyfikacyjnym i jednostkom informacji turystycznej za dotychczas ocenione i przekazane wnioski aplikacyjne do Krajowej Komisji Certyfikacyjnej przy POT.

W ramach E-certyfikacji punkty lub centra informacji turystycznej na terenie całego kraju dobrowolnie wnioskują o bezpłatny udział w procesie standaryzacji w skali od 1 do 4 gwiazdek, określającej najwyższy poziom kryteriów w obsłudze turystów.

Zalety poddania się temu procesowi to m.in.:

  • udział w networkingu branżowym
  • wzmocnienie pozytywnego wizerunku punktu lub centrum it
  • rozwijanie profesjonalizmu istniejących biur obsługi informacji turystycznej (stacjonarnej i cyfrowej) dla turystów
  • promocja najlepszych certyfikowanych informacji turystycznych w mediach i serwisie POT
  • partnerstwo w ramach Forum Informacji Turystycznej i przy projektach promocyjnych POT
  • udział w Konkursie POT pn. Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce
  • udział w szkoleniach branżowych

Do góry