Targi Turystyczne World Travel Show okazją do nawiązania współpracy pomiędzy krajami
Tegoroczne Targi Turystyczne World Travel Show odbywają się w Ptak Warsaw Expo na powierzchni blisko 100 tys. metrów kw., gdzie na stoiskach i scenach można odwiedzić wszystkie zakątki świata. Patronat honorowy nad imprezą objęło m.in. Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna. Minister Rogowski wraz z prezesem POT Robertem Andrzejczykiem uczestniczyli w uroczystym otwarciu targów.
- Międzynarodowe targi mają bardzo duże znaczenie dla branży turystycznej, dla upowszechniania, rozwoju i promocji turystyki, bowiem stymulują zmieniający się rynek turystyczny. Wprowadzają także nowe trendy i pozwalają się zapoznać z nowymi osiągnięciami w przemyśle turystycznym - mówił Dariusz Rogowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Wiceminister podkreślił, że tego typu wydarzenia pozwalają na kompleksowe przedstawienie wielu walorów turystycznych. - Udział w targach jest dla wszystkich platformą działalności, która pozwala zaprezentować wysoką jakość, a także atrybuty kraju, regionu i poszczególnych produktów turystycznych - dodał Rogowski.
Wystawcami są organizacje turystyczne, ambasady, instytucje kulturalne, samorządowe, a także biura podróży oraz linie lotnicze. Podczas trzech dni World Travel Show, odwiedzający będą mogli również uczestniczyć w spotkaniach z obieżyświatami, podróżnikami, a także w Festiwalu Kultur Azji. Na odwiedzających targi czeka m.in. Wojciech Cejrowski, Aleksander Doba, Martyna Wojciechowska oraz boliwijska zapaśniczka Carmen Rojas.
Podczas największych targów turystycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, w szczególny sposób zaprezentuje się Meksyk, który jest specjalnym partnerem Warsaw Travel Show. - Obserwujemy w Polsce silną tendencję wzrostową i pracujemy nad jej dalszym wzmocnieniem - powiedział Hector Flores, prezes Meksykańskiej Izby Turystyki. - Dzięki współpracy z targami WTS i Centrum Ptak Warsaw Expo, Meksyk wzmocni relacje z branżą turystyczną i upowszechni wiedzę na temat kraju wsród konsumentów z Polski i regionu - dodał Flores.
Szef Meksykańskiej Organizacji Turystycznej podkreślał również znaczenie rozwoju oferty lotniczej, która wprowadza nowe połączenia pomiędzy Polską, a Meksykiem. - W zeszłym roku przybyło do Meksyku ok. 30 tys. Polaków, a ta liczba stale rośnie. Dla rozwoju branży i relacji kluczowe są połączenia lotnicze. Nowo otworzone połączenia pokazują, że turystyka pomiędzy naszymi krajami ma szansę się rozwijać i ma to potencjał - tłumaczył. Z kolei ambasador Meksyku w Polsce Alejandro Negrin przyznał, że "ta kampania w dużym stopniu przyczyni się do wzajemnego zrozumienia między Meksykiem a Polakami na przekór stereotypom".
Pełne podróżniczych inspiracji międzynarodowe Targi World Travel Show potrwają w dniach 20-22 października.
Więcej informacji o wydarzeniu na: www.worldtravelshow.pl.