Targi Fitur w Madrycie: wzrasta zainteresowanie polskimi miastami
O 2,5 proc., do 251 tysięcy zwiększyła się liczba osób, które od 17 do 21 stycznia odwiedziły tegoroczne targi Fitur w Madrycie. Przez trzy dni branżowe wystawcy mogli się spotkać także z większą liczbą przedstawicieli branży turystycznej. Ich liczba wzrosła o 3 proc. w stosunku do roku ubiegłego i wyniosła ponad 140 tysięcy.
Polska także była reprezentowana liczniej niż w latach ubiegłych. Do przedstawicieli polskiej branży turystycznej od lat inwestujących w rynki hiszpańskojęzyczne dołączyły nowe biura oraz PLL LOT. Oprócz Warszawy i Małopolski, po raz pierwszy miasto Poznań zaprezentowało swoją ofertę hiszpańskiej publiczności. Jest to wynikiem potencjału, jaki polscy podwystawcy widzą w ruchu przyjazdowym z Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej.
Według Jana Mazurczaka, prezesa Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, w 2017 roku Hiszpanie liczniej odwiedzili Poznań niż np. turyści z Niemiec. W sumie nasz kraj był reprezentowany przez 17 wystawców, dla których bilans przeprowadzonych spotkań został oceniony pozytywnie.
Podczas dni otwartych polskie stoisko było licznie odwiedzane przez potencjalnych turystów, na których czekały takie atrakcje jak możliwość sfotografowania się z Syrenką warszawską, szansa poznania atrakcji Małopolski, a także sposobność uzyskania zniżek na podróż do Poznania i wzięcie udziału w losowaniach. Mogli też celebrować dwudziestolecie Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Madrycie, który „obchodził“ swoje urodziny oferując polski tort makowy dla mediów i degustację polskich pączków.
Przede wszystkim jednak na stoisku położono nacisk na udzielanie rzetelnej, kompleksowej i fachowej informacji przez doświadczonych pracowników i lokalnych przewodników, popartych bogatym wyborem broszur Polskiej Organizacji Turystycznej oraz miast i regionów. W tym znaczeniu polska oferta wyraźnie wyróżniała się na tle konkurencji.
Zainteresowanie odwiedzeniem polskich miast było duże. Udział w targach atrakcyjnych z turystycznego punktu widzenia ośrodków miejskich, a szczególnie tych posiadających bezpośrednie połączenia lotnicze z Hiszpanią, może być dzięki temu bardzo efektywny. Dowodem na to jest konsekwentna i od lat prowadzona na rynku hiszpańskim promocja Warszawy i Krakowa: w obydwu przypadkach liczba turystów z Hiszpanii jest bardzo zadowalająca. Wzrosło także zainteresowanie turystyką aktywną oraz podróżami rodzinnymi.