Szkolenia dla hiszpańskiej i portugalskiej branży turystycznej
Na początku marca ZOPOT w Madrycie rozpoczął cykl szkoleń realizowanych zarówno online, jak i w formie stacjonarnej na terenie hiszpańskich oraz portugalskich miejscowości. Celem działań skierowanych do branży z Półwyspu Iberyjskiego jest zwrócenie uwagi na Polskę jako destynacji planowanych już w kwietniu podróży.
Po targach BTL w Lizbonie (1-5 marca), na których główną atrakcją była Warszawa promująca się także jako European Best Destination, rozpoczęto cykl szkoleń i prezentacji skierowanych do branży turystycznej w Hiszpanii. Pierwsze spotkanie, zorganizowane przez specjalizujące się w obsłudze biur niezależnych stowarzyszenie ACAVE, miało miejsce 8 marca w Barcelonie, a kolejne zaplanowane są w Kraju Basków (w związku z otwarciem połączenia Bilbao-Warszawa) i Madrycie.
We współpracy z ośrodkiem Republiki Czeskiej, ZOPOT w Madrycie odwiedzi także trzy miasta w regionie Galicji: Vigo, Santiago de Compostelę i A Coruñę, a pod koniec miesiąca w ramach roadshow spotka się z portugalskimi biurami podróży w Coimbrze, Porto i w Lizbonie.
Niezależnie od działań realizowanych w formacie tradycyjnym, 6 marca na platformie TravelExpertAcademy zostało uruchomione pięcioetapowe szkolenie online, które swoimi tematami obejmuje informacje ogólne, połączenia lotnicze, główne atrakcje czołowych polskich miast, turystykę rodzinną czy typy programów do Polski zaplanowanych na ten rok. Dla uczestników z największą liczbą punktów zostanie zorganizowana master class, a następnie podróż do Polski dla laureatów.
Pod koniec marca odbędzie się także webinar dla niezależnych biur podróży w Hiszpanii, mających prawo do opracowywania i sprzedaży własnych, często szytych na miarę podróży dla mniejszych grup turystów.