Sukces promocji Polski podczas targów Fiets en Wandelbeurs w Utrechcie
Polska cieszyła się bezprecedensowym zainteresowaniem odwiedzających targi Fiets en Wandelbeurs, twierdzi Stefan Maas z biura organizacyjnego największych w Europie tragów poświęconych turystyce aktywnej. Nasz kraj był partnerem 19. edycji tej prestiżowej imprezy, którą w tym roku odwiedziło ponad 30 tys. osób.
W środę z amsterdamskim biurze Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej odbyło się spotkanie podsumowujące promocję Polski podczas tegorocznej imprezy. W targach, które odbywały się 23-25 lutego 2024 r. w centrum konferencyjno-wystawowym Jaarbeurs w Utrechcie, Polska była reprezentowana przez województwa dolnośląskie, lubelskie, mazowieckie, małopolskie, śląskie, warmińsko-mazurskie oraz zachodniopomorskie.
„Polska jest destynacją coraz bardziej rozpoznawalną w Holandii” - zauważa Dominika Szulc, dyrektor ośrodków POT w Amsterdamie i Brukseli. „Nasz kraj dysponuje tym, czego wielu Holendrów poszukuje podczas wakacji – wspaniałej przyrody, lasów, jezior i gór” – podkreśla dyr. Szulc.
„Targi wędrowno-rowerowe są idealnym miejscem, aby promować te walory wśród miłośników podróży rowerowych i pieszych” – dodaje Małgorzata Duijnmayer, koordynator polskiego stoiska z Zagranicznego Ośrodka POT w Amsterdamie.
Podczas targów odbyło się 16 specjalnych prezentacji poświęconych polskim regionom, w których wzięło udział ponad 1,2 tys. osób. „Polska to piękny kraj, o czym sam mogłem się przekonać” – mówi Nick Roodenburg, dyrektor ds. sprzedaży Fiets en Wandelbeurs. „Cieszę się, że uwaga odwiedzających tegoroczną edycje, była skupiona właśnie na waszym kraju” – powiedział dyr. Roodenburg.
Promocji Polski towarzyszyła także rozpoczęta w październiku 2023 roku półroczna kampania, która obejmowała promocję zarówno w materiałach organizatora targów, jak i w ramach specjalnej kampanii medialnej organizowanej we współpracy z największym domem medialnym w Niderlandach - DPG Media, kampanię w okresie 12-18.02.24 w jednej z największych gazet codziennych w kraju „Algemeen Dagblad” wraz z jej z wydaniami regionalnymi (zasięg łącznie pow. 2 mln odbiorców), promocję w formie bannera/headera na popularnych stronach internetowych zajmujących się tematyką wydarzeń i sprzedaży biletów na nie (minimalny zasięg 250 tys. odbiorców), informację na temat targów oraz kraju tematycznego w newsletterze wysyłanym do bazy 220 tys. adresów członków stowarzyszenia Natuurmonumenten, promocję u organizatora targów (bannery, strona, newsletter, social media, ogłoszenia prasowe, plan targów - 15 tys. egz., e-ticket, specjalny magazyn targowy - 20 tys. egz.). Materiały na temat Polski znajdą się również w specjalistycznej prasie drukowanej poświęconej tematyce turystyki pieszej lub rowerowej.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z promocji Dolnego Śląska podczas targów również dlatego, iż wprawdzie targi były skierowane do klienta indywidulnego to jednak mieliśmy sporo kontaktów z mediami” – powiedział Jakub Feiga, dyrektor biura zarządu Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej. Zauważa on także, iż w pierwszym tygodniu po targach liczba pobrań aplikacji tras pieszych i rowerowych na smartfony wzrosła z rynku niderlandzkiego o 800%.
Dodatkowym elementem kampanii promocyjnej Polski był mega-bilboard (98m2) przy jednej z najbardziej ruchliwych autostrad w Niderlandach (A1 w okolicach Vianen, kierunek Amsterdam). Tygodniowa liczba odbiorów szacowana jest na ponad 676 tys. Ekwiwalent reklamowy poszczególnych elementów kampanii przekroczył 150 tys. euro.