Sukces polskiego roadshow w Czechach i na Słowacji
Podczas Roadshow zaprezentowały się regiony z Dolnego Śląska, Opolskiego, Śląska, Małopolski, Wielkopolski, Pomorza Zachodniego, Pomorza, Lublina i Warszawy. Nie tylko prezentacje były istotne, aby zachęcić południowych sąsiadów do odwiedzenia Polski, ale również ważnym elementem było przedstawienie regionalnej kuchni. W czeskiej części trasy goście poznali kuchnię z Dolnego Śląska, Opolszczyzny i Śląska. Na Słowacji dominowały tradycyjne potrawy z Lubelszczyzny, które przygotowała Sylwia Stachyra, zwyciężczyni 7. edycji TOP CHEF Polska.
-Celowo zaskoczyliśmy Czechów i Słowaków wybornym polskim winem, ale także mniej znaną kuchnią regionalną - mówi Pavel Trojan, dyrektor praskiego biura Polskiej Organizacji Turystycznej. -Każde z pięciu spotkań było inne, padały różne pytania i komentarze. Spotkaliśmy się z pozytywnymi opiniami na temat polskiej infrastruktury i gastronomii. Jako turysta, który od wielu lat odwiedza Polskę mogę zgodzić się z tym w 100%, bo widzę ogromne zmiany. Dużym zainteresowaniem wśród Czechów i Słowaków cieszą się przez cały rok tereny przygraniczne, a latem piaszczyste plaże nad Bałtykiem. Teraz w naszych kampaniach postaramy się przybliżyć Czechom i Słowakom mniej znane regiony Polski - dodaje.
-Po pandemii przeżywamy prawdziwy boom w ruchu lotniczym do Polski, ale także do innych krajów obsługiwanych przez LOT. Aktualnie wykonujemy 32 loty tygodniowo z Pragi, 5 lotów z Ostrawy i 6 lotów z Koszyc do Warszawy, a także do innych miejsc w Polsce, Europie, Azji i Ameryce Północnej. Ostatnie bezprecedensowe zwycięstwo Warszawy w prestiżowym głosowaniu „Best European Destination” świadczy o tym, że stolica Polski jest nie tylko destynacją biznesową, ale staje się także miejscem atrakcyjnym turystycznie - uzupełniła dyrektor PLL LOT Jolanta Grala-Bednárčik.