Sukces kampanii promocyjnej ZOPOT Bruksela
31 października linia lotnicza Ryanair otworzyła bezpośrednie połączenie na trasie Bruksela Charleroi – Wrocław. Z tej okazji Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Brukseli, we współpracy z Biurem Regionalnym Dolnego Śląska w Brukseli, zorganizował kampanię promocyjną realizowaną za pośrednictwem audycji radiowej i w prasie lokalnej.
Podczas dwugodzinnego programu poświęconego turystyce pt. „Grande Evasion” (fr. Wielka ucieczka), w pierwszej francuskojęzycznej stacji radiowej Vivacité, zaprezentowany został Dolny Śląsk i Wrocław. Głównym punktem audycji był konkurs, w którym do wygrania był pobyt w Karpaczu dla 2 osób (Hotel Gołębiewski) z przelotem z Brukseli. Aby wziąć w nim udział, słuchacze musieli odpowiedzieć na pytanie związane z regionem. Animatorzy audycji zachęcali słuchaczy do dzwonienia i dzielenia się swoimi wrażeniami na temat Polski. Podczas audycji dyrektor ZOPOT Bruksela Dominika Szulc udzieliła wywiadu i przedstawiła słuchaczom najciekawsze atrakcje regionu. Konkurs był też intensywnie reklamowany przez dziennikarzy Viva Cité na portalu radia i w mediach spółecznościowych.
Z kolei artykuł dziennikarki Sarah Visse „W krainie zamków i polskiej Wenecji” ukazał się w pięciu najpoczytniejszych tytułach frankofońskich o łącznym nakładzie 618 tys. (La Meuse, La Capitale, Nord Eclair, La Nouvelle Gazette, La Province), na portalach dzienników oraz na stronie Le Journal de l’Evasion, portalu poświęconego turystyce. Artykułowi towarzyszył konkurs, w którym do wygrania był wyjazd typu city break do Wrocławia dla dwóch osób.
Zwycięzcy konkursu radiowego jadą do Polski już w grudniu.
Kampania promująca nową gwiazdę wśród city trip z bezpośrednim połączeniem z Belgii trwa – pod koniec listopada rusza, realizowana również przez ZOPOT Bruksela, kampania outdorowa na dworcach kolejowych największch belgijskich miast – Brukseli i Antwerpii. Kilkadziesiąt billboardów umiejscowinych w przestrzeniach dla podróżujących szybkimi kolejami międzynarodowymi (TGV, Eurostar) zachęcać będzie do odkrycia Wrocławia i Dolnego Sląska. Kampanię w przestrzeni miejskiej uzupełnią działania w internecie na bazie konkursu z biletami ufundowanymi przez lotnisko Brussels South Charleroi Airport.