en
en
Kontakt

„Smaki Krakowa” – promocja polskiej kultury gastronomicznej w Rzymie

wlochykuchnia222.jpg

Zorganizowana przez POT we współpracy z Ambasadą RP w Rzymie impreza była okazją do promocji Krakowa jako Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej 2019 oraz do podsumowania trwającej na rynku włoskim kampanii o tematyce kulinarnej #Polognam. Kulinarny wieczór został zorganizowany w pięknych ogrodach Ambasady przy obecności licznie zebranych gości, w tym głównie dziennikarzy i blogerów, a także reprezentantów dyplomacji i włoskiego Sejmu.

Ogrody Ambasady w ten wieczór zapełniły się zapachem autorskich pierogów z kozim serem, jagnięciny i słodkich małdrzyków krakowskich w wykonaniu szefów kuchni z restauracji ART Michała Cienkiego i Wiktora Kowalskiego. Szefowie przeprowadzili przed publicznością pokaz live cooking, przygotowując krakowskie dania na oczach zebranych gości i pokazując w niezwykle estetycznej oprawie, że kuchnia polska to bogactwo smaków, odważne poszukiwanie zapomnianych składników i troska o wykorzystywanie regionalnych produktów.

Pomocną dłoń w gotowaniu na żywo zapewnił sam chargé d’affaires Szymon Wojtasik, Giulio Rossi, dziennikarz i założyciel portalu ricettedellanonna.net oraz blogerka i instagramerka Federica Piersimoni, którzy przyjechali w maju do Polski na zaproszenie POT. Już podczas tej podróży prasowej Giulio Rossi i Federica Piersimoni mieli przyjemność gotować wspólnie z szefami kuchni restauracji ART, zatem impreza była idealnym domknięciem cyklu działań promocyjnych dotyczących promocji polskiej gastronomii i regionalnych smaków, nierozłącznie związanych z terytorium, z którego pochodzą.

Imprezę zaszczyciły swoją obecnością przedstawicielki Wydziału ds. Turystyki Urzędu Miasta Krakowa, Karolina Bieda-Urban i Marta Mondygraf, które przywiozły do degustacji produkty regionalne z Krakowa i Małopolski i opowiedziały o projekcie Europejskiej Stolicy Gastronomicznej.

Wydarzenie poprowadziła dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT w Rzymie Barbara Minczewa, która na początku wieczoru ogłosiła zwyciężczynię konkursu, który trwał do 15 lipca na Instagramie w ramach kampanii #Polognam, a następnie wprowadziła obecnych dziennikarzy i gości w kulinarny świat Krakowa, jego historii, tradycji i innowacyjnego podejścia do kuchni. Laureatka konkursu niebawem pojedzie do Polski jako food reporter.

 

Do góry