en
en
Kontakt

Rusza nabór do II edycji konkursu Polskie Marki Turystyczne

Baner drugiego naboru do projektu Polskie Marki Turystyczne

Ideą projektu Polskie Marki Turystyczne jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów, wyróżniających się profesjonalnym zarządzaniem i promocją. Zarówno forma zarządzania marką turystyczną, jak i wypełnienie jej treścią to efekt cennej współpracy na poziomie lokalnym. To właśnie takie inicjatywy mają szansę na zdobycie tytułu „Polska Marka Turystyczna”.

- Jest to okazja do promocji dobrych praktyk w obszarze turystyki. Mam nadzieję, że współpracując i dzieląc się wiedzą uda nam się stworzyć profesjonalnie zarządzane marki turystyczne, które będą konkurować o turystów z wieloma propozycjami zagranicznymi - mówi Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

Aplikowanie o przyznanie tytułu „Polska Marka Turystyczna” to pewnego rodzaju egzamin ze wspólnej pracy wszystkich interesariuszy sektora turystyki na rzecz rozwoju potencjału turystycznego i gospodarczego danego obszaru. Zachęcamy wszystkich do podjęcia tego wyzwania.

- Polskie Marki Turystyczne są projektem mającym na celu spopularyzowanie w Polsce turystyki zrównoważonej i rozwój obszarów, które swoim pięknem i atrakcyjnością zainteresują nie tylko Polaków, ale także coraz liczniejszą grupę zagranicznych turystów. Laureaci będą mogli liczyć na ogromne wsparcie Polskiej Organizacji Turystycznej zarówno w działaniach promocyjnych, opierających się między innymi na udziałach w targach oraz wydarzeniach w kraju i za granicą, jak również otrzymają pomoc o charakterze doradczo-eksperckim. Posiadanie tego zaszczytnego tytułu jest potwierdzeniem oraz gwarancją jakości, a katalog Polskich Marek Turystycznych będzie stanowić cenne źródło inspiracji podróżniczych po Polsce - podkreśla prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szlachta.

Do udziału w projekcie „Polskie Marki Turystyczne” mogą aplikować zarejestrowane w Polsce organizacje, samorządy terytorialne i gospodarcze, instytucje, spółki, fundacje, stowarzyszenia, przedsiębiorcy prywatni, organizatorzy turystyki oraz inne jednostki, których jednym z celów lub zadań statutowych jest promocja turystyki.

Laureaci tytułu „Polska Marka Turystyczna”, będą mogli korzystać ze wsparcia Polskiej Organizacji Turystycznej w prowadzeniu działań promocyjnych, np. udziału w targach i wydarzeniach promocyjnych w kraju i za granicą czy organizacji podróży studyjnych dla przedsiębiorców i mediów. Włączeni zostaną także w program przeznaczonych dla nich szkoleń i warsztatów.

Docelowo znak „Polska Marka Turystyczna” ma stać się prestiżowym certyfikatem oznaczającym jakość, atrakcyjność i niezawodność, a turyści będą brać go pod uwagę przy planowaniu swoich podróży.

Laureatami pierwszej edycji projektu zostały Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński i Toruń.

Dodatkowe informacje

Do góry