Redakcja Lonely Planet odkrywa Dolny Śląsk
To już trzecia podróż przedstawicieli tego cenionego pisma podróżniczego do Polski. W czasie poprzednich wyjazdów Holendrzy odwiedzili Kraków, Małopolskę i Warszawę. Kolejny cel podróży, Wrocław i okolice wybrany został przez samą redakcję magazynu, zafascynowaną dotychczasowymi wyjazdami do Polski. Redakcja postawiła na tematy związane z burzliwą historią Wrocławia i jego obecną ofertą turystyczną oraz na unikatowe piękno polskiej przyrody.
Kilkudniowa wizyta koncentrowała się na zwiedzaniu Wrocławia i Doliny Baryczy, gdzie dziennikarze zwiedzili Milicz, lokalne atrakcje, gospodarstwo rybne. Ważnym punktem programu była obserwacja przyrody i fotosafari z obserwacją ptaków w dolinie. Dziennikarzom spodobały się warsztaty w słynnej manufakturze w Bolesławcu, w czasie, których poznali tajniki tworzenia popularnych, także w Holandii, wyrobów ceramicznych. Goście zanocowali w Zamku Kliczków a w drodze powrotnej do Wrocławia odwiedzili przepiękny Kościół Pokoju w Jaworze.
Dziennikarze bardzo pozytywnie ocenili swoją kolejną wizytę w Polsce. Podkreślili, ze odwiedzane miejsca były „szalenie ciekawe”, a ludzie których spotkali „gościnni i z pasja opowiadający o regionie”.
Dzięki bezpośrednim połączeniom lotniczym i stosunkowo niewielkiej odległości umożliwiającej dotarcie samochodem, Wrocław i region Dolnego Śląska to zdecydowanie interesująca propozycja dla turysty holenderskiego. Bogata oferta i różnorodność atrakcji sprawiają że każdy może znaleźć dla siebie coś odpowiedniego.
Dobra współpraca ZOPOT w Amsterdamie z redakcją Lonely Planet sprawia, że Polska już kilkakrotnie była promowana wśród czytelników pisma na przestrzeni ostatnich lat. Latem 2021 roku na portalu Lonely Planet przeprowadzono kampanię promującą Pomorskie i Dolny Śląsk. W efekcie redaktor naczelna wydawnictwa zdecydowała się na podróż prasową do Wrocławia i okolic. Wrażenia z podróży zostaną opublikowane w magazynie drukowanym Lonely Planet o nakładzie 30 tys. egzemplarzy. Obecność Polski na łamach czasopisma zostanie wzmocnione publikacją artykułu przedstawiającego destynacje w ramach kampanii „Poland, More than you expected” zamówionego przez ZOPOT.