Przedstawiciele Biura Promocji Pekinu w siedzibie POT
W rozmowach dwustronnych uczestniczyli m.in. zastępca dyrektora Biura Promocji i Inwestycji Pekinu Yang Li, szefowa sekcji Biura Promocja i Inwestycji Pekiny Zhang Jin oraz jej zastępca Li Dan, a także wicedyrektor Departamentu Strategii i Marketingu POT Artur Brandysiewicz.
W trakcie spotkania poruszono kwestie ruchu turystycznego w obu krajach, oferty turystycznej Pekinu i Polski. Dyskusja dotyczyła także wsparcia przez POT i biuro promocji chińskiej stolicy różnych sposobów zwiększenia ruchu turystycznego.
Przedstawiciel POT wskazał m.in., że strona polska organizuje szkolenia dla branży turystycznej mające na celu lepsze poznanie turysty chińskiego oraz sposobów prowadzenia biznesu z firmami chińskimi. Ostatni tego typu warsztat, którego organizatorem był POT odbył się na początku grudnia w Renaissance Warsaw Airport Hotel w Warszawie.
Podczas spotkania POT z przedstawicielami biura promocji Pekinu rozmawiano także o możliwości współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem POT w Pekinie oraz zorganizowania warsztatów dla branży z obu krajów.
Polska cieszy się coraz większym zainteresowaniem przez turystów z Państwa Środka. W 2017 roku odwiedziła nasz kraj rekordowa liczba 138 tys. turystów z Chin. Na początku grudnia, w trakcie dorocznej gali wręczenia nagród organizowanej przez renomowany magazyn turystyczny China Travel Agent, Polska została wyróżniona jako "New Holiday Destination of the Year 2018". Statuetką w tej kategorii nasz kraj został uhonorowany jako jedyny z Europy.
Wcześniej Polska otrzymała m.in. prestiżową nagrodę National Tourism Award w kategorii „Najbardziej popularne cele podróży w 2017 roku” przyznawaną przez wydawnictwo National Tourism Media Ltd., wydawcę miesięcznika National Tourism - najważniejszego magazynu B2B dla chińskiej branży turystycznej.