Promocja polskiej turystyki w kanadyjskiej prowincji Quebec
Prezentację polskiej oferty turystycznej przygotowały dwa ośrodki POT – nowojorski i paryski. Zorganizowane zostało stoisko narodowe POT z udziałem polskich touroperatorów oraz spotkania w Konsulacie RP i w hali targowej przy Place Bonaventure z kanadyjską branżą turystyczną, reprezentującą biura podróży francuskojęzycznej prowincji Quebec. Tematyka spotkań koncentrowała się między innymi wokół atrakcji turystyki kulturowej i zakresu świadczeń proponowanych przez ośrodki medyczne. W spotkaniach wzięło udział około 50 biur podróży z regionu Quebec.
Jak podkreśla Tomasz Rudomino, dyrektor paryskiego Ośrodka POT, tak znacząca frekwencja i wykazywane przez obecnych zainteresowanie treścią i szczegółami prezentacji, stwarza obiecujące perspektywy nawiązywania ściślejszej współpracy z polskimi przedsiębiorcami turystycznymi.
Kulinarnym urozmaiceniem spotkań branżowych była degustacja dań polskiej kuchni regionalnej, która nawiązywała do atrakcji czekających turystów wybierających się do Krakowa w przyszłym roku. Historyczna stolica Polski przygotowuje się do roli Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej 2019. W finale rywalizacji o ten tytuł przyznawany przez Europejską Akademię Gastronomiczną, kandydatura Krakowa okazała się bardziej przekonująca od Lizbony.
Krakowscy restauratorzy szczycą się wyróżnieniami przewodników Michelin, Gaullt et Millau i rekomendacjami Slow Food Polska. Znawcy kuchni cenią przepisy, najwyższej jakości produkty pochodzące od lokalnych dostawców, a także gościnność i miłą atmosferę lokali w królewskim mieście.
W ostatnich latach mieszkańcy Quebecu bardzo licznie odwiedzają Stary Kontynent. W planach podróży coraz częściej znajdują się kraje Europy Środkowej, które dokładają starań, aby dostosować rodzaje ofert do oczekiwań turystów z Kanady. Konkurencyjność propozycji wypoczynku w naszym kraju podniesie, planowane przez PLL LOT, wznowienie regularnych połączeń pomiędzy Montrealem i Warszawą. Dobrym prognostykiem uzasadniającym podjęcie intensywnych działań promocyjnych jest też fakt włączania do katalogów sprzedaży kanadyjskich biur podróży objazdowych wycieczek do polskich miast.