Promocja polskich obiektów UNESCO w Paryżu
Jest to pierwszy krok, w tak dużej, publicznej skali, do promocji wielkiego wydarzenia, jakie odbędzie się w lipcu w Krakowie, a mianowicie 41 Sesji UNESCO. Dlatego na polskim stoisku nie mogło zabraknąć Krakowa i Małopolski. Nie tylko dlatego, że są to miejsca bogate w zabytki UNESCO, ale także z powodu rozpoczynającego się wkrótce festiwalu Misteria Paschalia, który wpisuje się w narodowe dziedzictwo kultury.
Ponadto na polskim stoisku zaprezentowała się Warszawa, które nosi miano miasta "Feniks z popiołów". W otwarciu polskiego stoiska wziął udział pełniący obowiązki Ambasadora RP w Paryżu Dariusz Wiśniewski oraz Krystyna Żurek, ambasador Polski przy UNESCO. - Z uwagi na tematykę, uzyskaliśmy status honorowego wystawcy. Dzięki temu będziemy mogli każdego dnia zaprezentować się przed otwartą publicznością, aby skutecznie promować trasy UNESCO w Polsce. Pokażemy filmy, spoty. Odbędą się także prezentacje na temat Polski - powiedział Tomasz Rudomino, dyrektor ZOPOT w Paryżu.
Oficjalną wodą do picia dla akredytowanych na SMT dziennikarzy jest Kryniczanka. To także pozwoli w jakimś stopniu promować nasz kraj. Bo przecież w tak snobistycznym kraju i bogatym w wody mineralne jak Francja, picie Kryniczanki pozostawi na pewno spore wrażenia na dziennikarzach. Ponadto trzeba podkreślić, że we Francji wpisy na listę UNESCO mają ogromne znaczenie dla rozwoju turystyki, to prestiżowa lista i dlatego 41 sesja, organizowana po raz pierwszy w Polsce wpisuje się w szeroki front promocji naszego kraju. Nie tylko nad Sekwaną ale i na całym świecie."