Promocja Polski w sztokholmskim Skansenie
To już druga impreza zorganizowana z takim rozmachem przez Ambasadę Rzeczpospolitej Polskiej, Instytut Polski i Polską Organizację Turystyczną w Sztokholmie.
Dni Polskie miały charakter imprezy rodzinnej, podczas której zaproszeni goście, a także turyści odwiedzający Skansen mieli okazję zapoznać się z polską historią, kulturą, sztuką, geografią oraz kuchnią.
W rezultacie działań POT, w Dniach Polskich wzięło udział około 30 wystawców z Polski - m.in. Pomorska Organizacja Turystyczna, „Serce Kaszub” – lokalna organizacja turystyczna, Faktoria Pruszcz Gdański, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Urząd Miejski Wrocławia i Zamek Książ, którzy razem ze szwedzką Polonią zaprezentowali wytwory regionalnego rękodzieła artystycznego, ofertę turystyczną, smaki Polski, a także prowadzili warsztaty dla wszystkich zainteresowanych. Dodatkowo POT zorganizowała konkurs, w którym do wygrania były m.in. weekendowe pobyty w Polsce oraz inne atrakcyjne nagrody rzeczowe.
Na zaproszenie Instytutu Polskiego w Skansenie zatańczyły polskie zespoły ludowe i folkowe, które później zachęcały gości do wspólnej nauki tradycyjnych polskich tańców.
Według informacji otrzymanych od Skansenu, w sobotę liczba zwiedzających osiągnęła ok. 10 000 i była o ok. 2 000 wyższa od średniej, co organizatorzy uznają za sukces. Wysoka frekwencja to w dużej mierze rezultat prowadzonej wcześniej kampanii informacyjnej m.in. w metrze sztokholmskim oraz promocji wydarzenia w mediach społecznościowych.
Impreza spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem, co potwierdzili także sami wystawcy.