Promocja Polski w Chicago
Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Nowym Jorku, Małopolska Organizacja Turystyczna oraz Kraków Airport zaangażowały się w szereg wspólnych działań promocyjnych w Chicago.
6 lutego w Konsulacie Generalnym RP w Chicago odbyła się wieczorna prezentacja promująca turystykę przyjazdową do Polski, przygotowana przez Zagraniczny Ośrodek POT w Nowym Jorku, Małopolską Organizację Turystyczną, Kraków Airport oraz polonijną firmę Ingressus. W skład delegacji z Polski weszli m.in. Grzegorz Biedroń – prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Radosław Włoszek – prezes Kraków Airport, Paweł Galiak – dyrektor handlowy Kraków Airport, Iwona Gibas – wiceprzewodnicząca Sejmiku Województwa Małopolskiego, Karolina Jawor – kierownik MSiT. Przedstawiciele mediów, branży turystycznej i organizacji polonijnych dowiedzieli się o aktualnych produktach turystycznych i siatce dogodnych połączeń lotniczych.
POT przeprowadziła prezentację pt. „Visit Poland in 2020”, podając powody, dla których warto odwiedzić Polskę w tym roku. Dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT w Nowym Jorku Magdalena Żelazowska opowiedziała m.in. o nadchodzącym Konkursie Chopinowskim, planowanych otwarciach nowych atrakcji oraz o międzynarodowych wyróżnieniach zdobywanych przez Polskę, do których należy m.in. umieszczenie Krakowa przez magazyn The New York Times na prestiżowej liście miejsc do odwiedzenia w 2020 r. Wieczór wzbogaciła muzyka polskich kompozytorów, Fryderyka Chopina i Karola Szymanowskiego, w wykonaniu dr Jarosława Gołembiowskiego. Na gości czekał poczęstunek przygotowany przez polską restaurację Lutnia.
Kolejnego dnia przedstawiciele branży turystycznej oraz środowisk polonijnych wzięli udział w kolacji zorganizowanej przez Kraków Airport. W dniach 8-9 lutego w Chicago odbyły się targi Travel and Adventure Show w Chicago. Polskie stoisko zostało przygotowane przez Małopolską Organizację Turystyczną, Zagraniczny Ośrodek POT w Nowym Jorku, Kraków Airport oraz Ingressus. Polskie stoisko było licznie odwiedzane przez potencjalnych turystów, przedstawicieli branży oraz mediów. Pytano m.in. o wpływ zniesienia wiz do USA na ruch pomiędzy Polską a Stanami Zjednoczonymi, o główne atrakcje turystyczne, zwiedzanie największych polskich miast, transport lokalny, kuchnię, możliwości uprawiania turystyki aktywnej oraz ofertę SPA. Ważnym tematem było też poszukiwanie korzeni – ponad 10 milionów Amerykanów ma polskie pochodzenie, a okolice Chicago należą do największych skupisk Polonii na świecie. Stoisku towarzyszyła promocja outdoorowa Małopolski w sąsiedztwie terenu targów.
Targi z cyklu Travel and Adventure Show należą do najważniejszych targów turystycznych w Stanach Zjednoczonych. Co roku odbywają się w różnych miastach w USA. Każda impreza przyciąga kilkuset wystawców oraz kilkadziesiąt tysięcy odwiedzających, w tym turystów, przedstawicieli mediów i branży turystycznej.