Promocja Polski podczas Europejskiego Tygodnia Sportu w Brukseli
Przy współudziale Polskiej Organizacji Turystycznej w Brukseli zorganizowana została druga edycja biegu „Polish Run”.
Wydarzenie odbyło się w ramach Europejskiego Tygodnia Sportu. Z inicjatywą „Bądź aktywny”, #BeActive, wystąpiła Komisja Europejska. Imprezy organizowane w Tygodniu Sportu popularyzowały urozmaicone formy aktywności fizycznej, zachęcając Europejczyków do uprawiania ich przez cały rok. Organizatorami drugiej edycji „Polish Run” był Dom Polski Wschodniej w Brukseli, ambasada RP w Królestwie Belgii oraz Polska Organizacja Turystyczna.
„Polish Run”, odwołując się do haseł zachęcających do aktywnego trybu życia, miał charakter pikniku rodzinnego i w szeroki sposób promował walory naszego kraju i polskie regiony. Stoiska informacyjne i promocyjne przygotowały Polska Organizacja Turystyczna, Dom Polski Wschodniej reprezentujący województwa lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, a także zespoły promujące województwa mazowieckie, zachodnio-pomorskie, łódzkie, kujawsko-pomorskie, pomorskie i opolskie. Do akcji promocyjnej włączyły się też między innymi uzdrowisko Busko-Zdrój, fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, przedsiębiorstwo Kubala z Ustronia, Western Union i polonijny miesięcznik Nowinki.
Informacje, jakie można było uzyskać na stoisku POT, koncentrowały się głównie na tematyce przewodniej wydarzenia. Zainteresowani udziałem w imprezach biegowych zapoznawani byli z dokładnym kalendarzem, trasami i formą udziału zawodników w licznie organizowanych w Polsce imprezach dla zwolenników tej dyscypliny sportu i formy rekreacji.
Uczestnicy samego biegu „Polish Run” mieli do pokonania dystans 10 kilometrów. Na linii startu stanęło ponad sześciuset biegaczy z trzydziestu krajów. Do udziału w biegu zaproszona została nie tylko tutejsza Polonia. Poza licznym gronem Polaków uczestniczyli w nim Belgowie oraz pracownicy instytucji europejskich. W stawce zawodników byli między innymi ambasador RP w Królestwie Belgii Artur Orzechowski, burmistrz gminy Woluwe Saint Lambert, Olivier Maingain oraz Marc LemaÎtre, dyrektor generalny DG REGIO, Komisji odpowiedzialnej za politykę UE dotyczącą regionów i miast. Startujących dopingowały rzesze kibiców, wśród nich goście specjalni wydarzenia, Benoit Cerexe, burmistrz Gminy Woluwe Saint Pierre oraz legendarny piłkarz Włodzimierz Lubański. W programie zawodów, oprócz biegu dla dorosłych odbyły się też wyścigi dla dzieci na krótszych dystansach oraz zawody drużyn szkolnych.
Znaczącą wartością promocyjną „Polish Run” były nagrody, którymi uhonorowano najlepszych tego dnia zawodników. Polska Organizacja Turystyczna była miedzy innymi współfundatorem voucherów pobytowych w wybranych miastach i regionach Polski. Dzieci obdarowane zostały miniaturowymi dronami i kompletami puzzli przedstawiającymi piękne polskie krajobrazy. Wszyscy uczestnicy, dorośli i dzieci, którym starczyło sił by osiągnąć metę, otrzymywali pamiątkowe medale i różnorodne upominki od organizatorów.
Fot. Tomasz Cibulla.