en
en
Kontakt

Promocja Polski na targach UITM w Kijowie

targi_ukraina.jpg

Trwa jesienny sezon targów turystycznych w Kijowie. Po udanej polskiej prezentacji na targach medycznych przyszła pora na stoisko narodowe podczas międzynarodowych targów turystycznych UITM. Polscy wystawcy tradycyjnie przyjeżdżają na tę wystawę, pragnąc zaprezentować zimową ofertę, która od lat cieszy się na Ukrainie dużym zainteresowaniem.

Spędzanie Nowego Roku i świąt Bożego Narodzenia w Polsce weszło już do kanonu zimowych, rodzinnych wyjazdów zagranicznych. Z Zakopanem zaczęły ostatnio skutecznie konkurować Beskidy, szczególnie po modernizacji wyciągów narciarskich i zwiększeniu oferty hotelowej. Jest o co walczyć, gdyż ukraińscy turyści według najnowszych danych dotyczących wykorzystania bazy noclegowej zajmują trzecie miejsce pod względem liczby korzystających i drugie, po Niemcach, w liczbie wykorzystanych noclegów.

Na targach stawili się przedstawiciele Euroregionu Beskidy, miasta Bielsko-Biała, Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego i Tarnowskich Gór. Przedstawiciele Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach pokazali swój najpopularniejszy obiekt znajdujący się na liście światowego dziedzictwa UNESCO i Europejskim Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego (EIRH), udowadniając, że po szaleństwach na stoku można wzbogacić podróż na Śląsk także w inne ciekawe i korzystne elementy.

W sposób szczególny zaprezentowała się dolnośląska Świdnica, niezwykle popularna wśród ukraińskich turystów ze względu na dużą ilość mieszkańców pochodzących z tego kraju. Przedstawiciele urzędu miasta podzielili się obserwacją, że duża liczba osób pochodzenia ukraińskiego pracujących w Świdnicy i okolicach znacząco wpływa także na ilość odwiedzających miasto turystów z tego kierunku. Dla gości ze Świdnicy Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej zorganizował spotkanie z dziennikarzami, które odbyło się w ramach cyklu prezentacji Klubu Miłośników Polski. Mimo wielu konkurencyjnych imprez, które zawsze towarzyszą międzynarodowym targom, na spotkanie przybyło blisko trzydzieści osób.

Ku zaskoczeniu gości, wielu dziennikarzy pochwaliło się wcześniejszymi kontaktami z tym miastem, między innymi podczas podróży studyjnych organizowanych przez ZOPOT w Kijowie i Dolnośląską Organizację Turystyczną.

Polskie stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem, w ciągu trzech targowych dni padały bardzo konkretne pytania i widać było że Polska cieszy się za wschodnią granicą niesłabnącą popularnością.

Do góry