Promocja Polski na targach FESPO Messe Zurych
Na przełomie stycznia i lutego odbyła się kolejna edycja największych międzynarodowych targów turystycznych w Szwajcarii FESPO Messe Zurych. Polska Organizacja Turystyczna przygotowała stoisko informacyjne pod hasłem „Time for Poland”, na którym prezentowane były miasta i regiony z którymi Szwajcaria ma bezpośrednie połączenie lotnicze.
Ekspozycja targowa zorganizowana została na 25 tys. m2, w nowoczesnej hali wystawienniczej w Zurychu. Swoje oferty prezentowało 600 wystawców z siedmiu kontynentów, a obejrzało je 65 tysięcy osób. Prezentacje 250 światowych destynacji spotkały się z żywym zainteresowaniem zwiedzających, a wystawcy bardzo wysoko ocenili korzyści płynące z uczestnictwa w tej imprezie.
Szczególną uwagą cieszyły się oferty wyjazdów urlopowych w ramach Europy, w tym Polski. Zagraniczny Ośrodek POT w Wiedniu zorganizował na FESPO stoisko informacyjne pod hasłem „Time for Poland”, na którym prezentowane były miasta i regiony z którymi Szwajcaria ma bezpośrednie połączenie lotnicze. Na stoisku swoje oferty prezentowali przedstawiciele Gdańska (Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna), Krakowa (Urząd Miasta Krakowa reprezentujący Małopolskę) i Wrocławia ( Urząd Marszałkowski Dolnego Śląska i Zamek Książ). Prezentowane były także ogólne informacje o atrakcjach turystycznych Polski, które wzbudzały duże zainteresowanie zwiedzających.
Wiedeński ośrodek POT, który był organizatorem całego przedsięwzięcia, przygotował dla przedstawicieli z Polski szereg ciekawych spotkań i rozmów z partnerami z rynku szwajcarskiego. Nowe bezpośrednie połączenie lotnicze z Zurychu do Gdańska wzbudza żywe zainteresowanie na tutejszym rynku wśród organizatorów turystyki grupowej i klientów indywidualnych. Dyrektor PROT Krystyna Hartenberg-Pater przeprowadziła szereg rozmów dotyczących współpracy i promocji na rynku szwajcarskim, w tym z przedstawicielami linii lotniczych Swiss, gazet Travel Inside oraz Imagine, oraz biurem ALDI Swiss. Dyrektor UM Dolnego Śląska Piotr Wnukowicz również prowadził owocne rozmowy z przedstawicielami biur podróży SurpTravel i Marti oraz mediów Travel Inside, Travel News, oraz z przedstawicielami organizatora warsztatów Swiss Travel Day. Tematem tych ostatnich było ewentualne uczestnictwo delegacji Dolnego Śląska i Wrocławia na kolejnym workshopie w Zurychu w 2019 r. W rozmowach uczestniczyły również przedstawicielki Zamku Książ i Urzędu Miasta Krakowa.
Dyrektor ZOPOT w Wiedniu Włodzimierz Szeląg zebrał pakiet ofert dotyczących współpracy z poszczególnymi regionami i miastami i będzie koordynatorem planowanych zadań promocyjnych na rynku szwajcarskim. POT został zaproszony do uczestnictwa w imprezie organizowanej przez firmę Melzer Reisemobile dla klientów i mieszkańców miasteczka Jestetten. Szef firmy Clemens Schulze, organizujący dla swoich klientów i partnerów wyjazdy do Polski kamperami, wystąpił z propozycją przedstawienia dla swoich gości multimedialnej prezentacji na temat atrakcji turystycznych Polski.
W czasie trwania FESPO w kinie targowym odbyła się także multimedialna prezentacja Polski pt. „Time for Poland” przygotowana i przeprowadzona przez ZOPOT Wiedeń. Delegacja z Polski, na zaproszenie organizatorów wydawnictwa Travel Inside, uczestniczyła w imprezie IAWA (Inseider After Work Apero). W tym spotkaniu przedstawicieli branży turystycznej z całego świata brało udział ponad 600 gości. Swoje kontakty delegaci z Polski mogli również rozbudować w czasie oficjalnego spotkania zorganizowanego dla wystawców przez Stephana Amstad, dyrektora targów FESPO z Bern EXPO Groupe.