Promocja Polski na „Swiss Travel Day” w Zurychu
W imprezie, która odbyła się w ostatnim tygodniu października, brało udział ponad 1,6 tys. przedstawicieli szwajcarskiej branży turystycznej. Swoje oferty prezentowały biura z 15 krajów. Aktywnie w „Swiss Travel Day” uczestniczyła również Polska Organizacja Turystyczna. Promocja atrakcji turystycznych naszego kraju cieszy się na szwajcarskim rynku dużym zainteresowaniem. Polska musi jednak stale dążyć do rozszerzenia sieci kontaktów i poprawy znajomości wiedzy o naszym kraju.
Poprzez swój wiedeński ośrodek POT bierze udział w tym wydarzeniu od wielu lat. Warsztat jest bowiem świetną okazją do pozyskiwania nowych kontaktów dla polskiej branży turystycznej. Kilkukrotnie w warsztatach brali udział przedstawiciele polskich biur podróży pozyskując nowych klientów dla swoich ofert, w tej edycji uczestniczył przedstawiciel biura Jan-Pol z Krakowa.
Dzięki zaangażowaniu POT informacje o Polsce i naszej działalności były rozdysponowywane licznym odbiorcom gazety Travel Inside oraz uczestnikom Swiss Travel Day. W hali Stage One prezentowano reklamy Polski, a logo Polskiej organizacji Turystycznej znajdowało się na wszystkich materiałach drukowanych.
W czasie warsztatów zorganizowano wiele paneli przedstawiających poszczególne dyscypliny i destynacje turystyczne. Dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT w Wiedniu Włodzimierz Szeląg obok pracy na stanowisku informacyjnym przeprowadził w ramach szkolenia dwie prezentacje nt. Polski i jej atrakcji turystycznych dla przedstawicieli biur podróży i studentów ze szkół turystycznych.
Na polskim stanowisku informacyjnym podjęte zostały dwie zorganizowane grupy przedstawicieli branży, dla których obok podstawowych informacji o Polsce przygotowane zostały przez POT we współpracy z MOT, Muzeum Polskiej Wódki i Jan-Pol zestawy materiałów promocyjnych.
W czasie uroczystej gali Travel Award na scenie wystąpił dyrektor wiedeńskiego ośrodka POT oraz zaprezentowano film promocyjny. Po zakończeniu Gali ośrodek zorganizował na prośbę organizatorów i we współpracy z Muzeum Polskiej Wódki z Warszawy degustację polskich trunków.
Nasze uczestnictwo w Swiss Travel Day zostało dodatkowo podkreślone reklamowymi publikacjami w gazecie Travel Inside, dotyczącymi m.in. Muzeum Powstania Warszawskiego, Warszawy i Krakowa.