Promocja Polski i regionów na targach FESPO w Zurychu
Około 63 tys. osób odwiedziło odbywające się od 25 do 28 stycznia targi FESPO w Zurychu. Swoje oferty na polskim stanowisku prezentowali Urząd Marszałkowski Dolnego śląska, Zamek Książ i Urząd Miasta Krakowa reprezentujący Małopolskę.
W czasie trwania targów rozdaliśmy na stoisku Ponad 2,5 tys. prospektów i materiałów promocyjnych, regionalnych upominków oraz 150 balonów z logo POT rozdali przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej na targach FRESPO w Zurychu. Goście mogli skosztować również różnych kulinarnych specjałów z Polski. Odbywająca się od 25 do 28 stycznia impreza zgromadziła około 600 wystawców oraz 63 tys. odwiedzających. Motywem wiodącym wystawy „Cały świat w jednym miejscu” („Die ganze Welt an einem Ort”) były prezentacje atrakcji turystycznych z całego świata.
W bieżącym roku krajem partnerskim targów była Rumunia, a równolegle, na wystawie Golf 2018, prezentowane były oferty najlepszych pól golfowych. Nowością w bieżącym roku była część poświęcona podróżom dla osób niepełnosprawnych „Barierenfreies Reisen”.
Obok Polskiej Organizacji Turystycznej, na polskim stoisku swoje oferty prezentowali przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Dolnego śląska, Zamku Książ i Urzędu Miasta Krakowa reprezentującego Małopolskę. Odwiedzający polskie stoisko goście byli zainteresowani turystyką miejską i kulturową, w tym wyjazdami do Krakowa, Wrocławia i Gdańska oraz na Pomorze i Mazury.
POT przygotował materiały informacyjne o Polsce i prezentowanych regionach, które zostały zamieszczone na stronie www.visitfespo.ch i będą tam promowane przez cały 2018 rok. Przygotowane materiały prasowe zostały rozesłane również do mediów i biur podróży w Szwajcarii. Targom towarzyszyła kampania prowadzona w mediach społecznościowych. Informacje na temat naszego uczestnictwa w FESPO były umieszczane przed i w trakcie trwania imprezy na Facebooku i Twitterze.
W czasie trwania targów dyrektor wiedeńskiego ośrodka POT Włodzimierz Szeląg przeprowadził, w towarzystwie przedstawicieli regionów, szereg rozmów z rynkowymi partnerami z biur podróży: Kira Reisen, KUONI; Hotelplan, Hofer Reisen oraz LTS. Nawiązane zostały również nowe kontakty, m.in. z biurami Baumeler Reisen i surp.travel. Przedstawiciele tego ostatniego zostali zaproszeni do udziału w podróży studyjnej dla pracowników biura do Wrocławia, Krakowa, Warszawy i Gdańska.
Efektem targów jest również propozycja współpracy w 2018 i 2019 roku, z jaką Biuro Baumeler Reisen reprezentowane przez Serge Brunnera ma wystąpić do ośrodka POT w Wiedniu. Ma ona dotyczyć promocji i sprzedaży wyjazdów dla turystów zainteresowanych aktywnym wypoczynkiem.
Organizator targów FESPO firma Bern Expo bardzo wysoko oceniła wystąpienie POT na tegorocznej edycji targów i wystosuje dla Polski ofertę uczestnictwa w edycji 2019 w charakterze kraju partnerskiego.