Program rozwoju turystyki społecznej sprzyjającej aktywności fizycznej społeczeństwa - wyniki otwartego konkursu
- Celem Programu jest zwiększenie możliwości uprawiania turystyki aktywnej w Polsce przez grupy społeczne podlegające potencjalnemu wykluczeniu, które może dotyczyć w szczególności osób starszych, dzieci z domów dziecka oraz dzieci z niepełnosprawnościami i ich opiekunów. Chcemy, aby turystyka była dla wszystkich dostępna - podkreślił wiceminister sportu i turystyki Andrzej Gut-Mostowy podczas ogłoszenia wyników konkursu.
Realizacja celu będzie następować poprzez dofinansowanie krajoznawczych wyjazdów turystycznych połączonych z kampanią medialną turystyki społecznej aktywizującą w szczególności osoby starsze oraz poprzez szkolenie kadr branży turystycznej wraz z promowaniem aktywizacji turystycznej ww. grup społecznych. Powyższe działania będą mieć na celu wyrównanie szans w dostępie do przestrzeni publicznej w obszarze turystyki.
- Od kilku lat konsekwentnie zwiększamy dostępność usług turystycznych dla grup społecznych, które same, bez pomocy ze strony państwa, nie byłyby w stanie w pełni realizować swojego prawa do wypoczynku i spędzania wolnego czasu. Program Turystyki Społecznej to kolejna inicjatywa polskiego rządu, która będzie bodźcem rozwoju turystyki w Polsce. Dofinansujemy krajoznawcze wyjazdy turystyczne aktywizujące seniorów, dzieci z niepełnosprawnościami i podopiecznych z domów dziecka w całym kraju – powiedział Andrzej Gut-Mostowy.
Rodzaje zadań objętych dofinansowaniem:
- „My też zwiedzamy”
Zadanie polega na tworzeniu alternatywnej, opartej na krajoznawstwie, formy spędzania wolnego czasu dla beneficjentów turystyki społecznej, w szczególności, osób starszych, dzieci z domów dziecka oraz dzieci z niepełnosprawnościami i ich opiekunów.
- „Transfer wiedzy”
Zadanie polega na podnoszeniu jakości i kompetencji kadr zawodowych oraz społecznych w turystyce społecznej w zakresie poprawy świadczonych usług dla osób ze szczególnymi potrzebami.
- Kampania społeczna
Zadanie polega na realizacji szeroko pojętej kampanii społecznej, służącej aktywizacji beneficjentów turystyki społecznej, w szczególności osób ze szczególnymi potrzebami i podnoszenie ich świadomości w zakresie aktywności turystycznej.