en
en
Kontakt

Prezes POT o promocji Polski na Kongresie Sport Biznes Polska

Rafał Szlachta

10 marca rozpoczął się trzydniowy Kongres Sport Biznes Polska 2021, organizowany przez stowarzyszenie Sport Biznes Polska. W wydarzeniu wziął udział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szlachta, który wystąpił w panelu „Międzynarodowe wydarzenia sportowe w Polsce - wyzwania”.

W dyskusji uczestniczyli także dyrektor generalny Stadionu Śląskiego Bartłomiej Kowalski i kierownik zespołu ds. sprzedaży sponsoringu sportowego w Biuro Reklamy TVP S.A Robert Kisiel, a rozmowę moderował Krzysztof Kropielnicki ze Stowarzyszenia Sport Biznes Polska.

Prezes POT przekonywał, że organizacja dużych międzynarodowych imprez sportowych to wyzwanie, ale i szansa na bardziej dynamiczny rozwój całego regionu. Najlepszym przykładem takiego pozytywnego wpływu jest tzw. efekt barceloński, który został opisany po sukcesie gospodarczym, jaki osiągnęła Barcelona w związku z organizacją Igrzysk Olimpijskich w 1992 r. Wzrost rozpoznawalności miasta, rozwój infrastruktury oraz dynamiczne poszerzenie bazy noclegowej zaowocowało w latach 1990-2000 zwiększeniem liczby turystów o 95%, a liczby udzielonych noclegów aż o 110%.

Pozytywnym efektem zakończyła się także organizacja przez Polskę Mistrzostw Europy w piłce nożnej - Euro 2012. Nasz kraj odnotował w tamtym okresie najwyższy wzrost wartości marki narodowej ze wszystkich, ponad 100 badanych krajów.

Te przykłady pokazują, jak wielką szansą dla dotkliwie poranionej przez pandemię Covid-19 branży turystycznej jest organizacja Igrzysk Europejskich Kraków-Małopolska w 2023 r. – mówił Rafał Szlachta. – Co istotne, związany z organizacją takich imprez rozwój turystyki w regionie nie kończy się wraz z wydarzeniem, ale trwa przez kolejne lata przynosząc długofalowe korzyści gospodarcze – dodawał.

Rafał Szlachta

Polska Organizacja Turystyczna regularnie wykorzystuje duże wydarzenia sportowe organizowane w Polsce do promocji turystycznej naszego kraju. Przykładami takich działań z ostatnich lat są kampanie prowadzone przy okazji Igrzysk Sportów Nieolimpijskich - World Games 2017 czy Mistrzostw Europy U-21 w Piłce Nożnej 2017. W najbliższym czasie POT chce wykorzystać do promocji m.in. Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Kobiet w 2022 r. czy właśnie największe wydarzenie sportowe roku 2023 w Europie, czyli Igrzyska Europejskie Kraków-Małopolska 2023.

– To nasze kotwice medialne, które chcemy wykorzystać do pokazania regionu i Polski z jak najlepszej strony. To świetna okazja, by pokazać naszą doskonałą bazę noclegową, kongresową czy wystawienniczą oraz bogatą ofertę towarzyszących atrakcji turystycznych i utrwalić obraz wysokiej jakości polskiej oferty turystycznej w pamięci osób odwiedzających nasz kraj – podkreślał Rafał Szlachta.

Kongres Sport Biznes Polska trwać będzie do 12 marca. Jego celem jest szerzenie wiedzy i prezentowanie dobrych praktyk. Podczas wydarzenia poruszane są najważniejsze tematy związane z przyszłością polskiego sportu i biznesu. Prezentowane są również najnowsze trendy i rozwiązania, które będą dominowały w branży w nadchodzących miesiącach. Ze względu na obowiązujące obostrzenia wydarzenie odbywa się w formule online.

Krzysztof Kropielnicki, Bartłomiej Kowalski, Robert Kisiel, Rafał Szlachta

 

 

 

 

 

Do góry