Prawie 1,5 mln wyświetleń reklamy „GDAŃSK Autentycznie” na YouTube i Google Display Network w Niderlandach
W październiku br. Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Amsterdamie prowadził intensywną kampanię promocyjną Gdańska skierowaną do odbiorców w Holandii. Została ona zrealizowana we współpracy z Gdańską Organizacją Turystyczną.
Przez dwa tygodnie kampania wygenerowała łącznie ponad 1,46 miliona wyświetleń reklamy oraz 261 tysięcy obejrzeń samego spotu za pośrednictwem platformy YouTube oraz partnerów Google Display Network.
"Taki wynik potwierdza wysoką jakość i atrakcyjność prezentowanego materiału, który przyciągnął uwagę dużej liczby użytkowników” – mówi Dominika Szulc, dyrektor Zagranicznych Ośrodków POT w Amsterdamie i Brukseli.
Analiza skuteczności kampanii wykazała również, że największe zaangażowanie miało miejsce w godzinach popołudniowych, co może wskazywać na preferencje czasowe holenderskich odbiorców. Dominującym urządzeniem, na którym oglądano reklamy, były smartfony, które wygenerowały najwięcej wyświetleń i obejrzeń.
„Dzięki precyzyjnie zaplanowanej strategii, kampania +GDAŃSK Autentycznie+ nie tylko dotarła do szerokiego grona odbiorców, ale także była prowadzona w korzystnej cenie” – podkreśla dyrektor ZOPOT. Amsterdamski ośrodek POT realizuje kampanie na Google i YouTube we własnym zakresie, nie zlecając ich podmiotom zewnętrznym. „Tak jest efektywniej i taniej” – uważa dyrektor Szulc.