POT wsparła Dni Małopolski w Toskanii
Małopolska i Toskania mają ze sobą wiele wspólnego: historię, kulturę, zabytki UNESCO, ale także przyrodę i bogate dziedzictwo gastronomiczne. Oba regiony, jeden polski, drugi włoski, połączyły siły w projekcie, którego celem jest obopólna wymiana doświadczeń, a przede wszystkim działań promocyjnych oraz długofalowa współpraca na rzecz rozwoju turystyki w obu regionach. Dni Małopolski w Toskanii zostały poprzedzone Dniami Toskanii w Krakowie w czerwcu br.
Oficjalne rozpoczęcie promocji Małopolski odbyło się 21 lipca imprezą skierowaną do dziennikarzy i branży turystycznej w Palazzo Salotto Portinari we Florencji. Małopolskę reprezentowali m.in. Iwona Gibas, członek Zarządu Województwa Małopolskiego oraz Grzegorzem Biedroń, prezesem Małopolskiej Organizacji Turystycznej. Delegacji włoskiej przewodniczyli zaś prezydent Regionu Toskanii Eugenio Giani oraz Leonardo Marras, radny regionalny ds. turystyki. Obecni byli także liczni touroperatorzy, organizatorzy podróży oraz ok. 50 dziennikarzy.
Po prezentacji atrakcji regionu, którą przeprowadziła dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT w Rzymie Barbara Minczewa, odbyły się warsztaty kulinarne z lepienia pierogów. Wieczór zakończył się kolacją przyrządzoną przez uznanego szefa kuchni Vito Mollica, który opracował specjalne i symboliczne dla tej wielowymiarowej współpracy menu „toskańsko-polskie”. Znalazły się w nim polskie specjały, takie jak oscypek czy pierogi, które połączono z lokalnymi smakami Toskanii. Wieczór zwieńczyła ogłoszona oficjalnie intencja o podpisaniu umowy partnerskiej między regionami, która przewiduje intensywną wymianę działań i doświadczeń między Małopolską i Toskanią nie tylko w sferze turystycznej, ale także w sektorach edukacji i kultury.
Od 22 do 24 lipca w ramach „Dni Małopolski w Toskanii” odbyły się zaś wydarzenia ambientowe skierowane do konsumenta. Aktywnie uczestniczył w nich zarówno Camper Małopolski, który prowadził promocję w formie stoisk informacyjnych i degustacji na ulicach Florencji, Sieny i San Gimignano, jak i balon promocyjny z logo regionu, który wzniósł się nad tymi miastami.