POT szkoliła kadry informacji turystycznej w Małopolsce
Pod koniec września Polska Organizacja Turystyczna zorganizowała szkolenie dla kadr informacji turystycznej w Małopolsce. Uczestnicy mogli nabyć nowych umiejętności z zakresu content marketingu oraz promocji turystycznej z wykorzystaniem mediów społecznościowych.
Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła cykl szkoleń dla kadr informacji turystycznej realizowany wspólnie z regionalnymi organizacjami turystycznymi. Ich celem jest podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników punktów i centrów IT poprzez wymianę wiedzy z zakresu narzędzi ułatwiających poruszanie się w mediach społecznościowych, pisania tekstów na stronę i postów czy narzędzi do weryfikacji słów kluczowych. Program szkoleń obejmuje także kulturę obsługi turystów trudnych czy z niepełnosprawnościami oraz site-inspections po atrakcjach danego regionu.
Pierwszym regionem, w którym przeprowadzono praktyczne warsztaty była Małopolska. W szkoleniu pt. "Content marketing w mediach społecznościowych jako element strategii komunikacji punktu IT", zorganizowanym we współpracy z Małopolską Organizacją Turystyczną uczestniczyło 30 osób. Mieli oni okazję zapoznać się z produktami turystyki historycznej i kulturowej oraz kulinarnej w Oświęcimiu, którego aktualne hasło promocyjne to "Oświęcim Miasto Pokoju". Formuła podróży studyjnej po regionie pozwoliła na lepsze poznanie takich miejsc, jak m.in. Dolina Karpia, Energylania oraz szlak murali, wieża obronna i zamek Oświęcim wraz z podziemną trasą tuneli.
Na zakończenie szkolenia uczestnicy wypełnili ankietę ewaluacyjną, otrzymają dyplomy PSIT.
W ramach całego cyklu POT planuje przeszkolić blisko 300 osób w 11 regionach w kontekście rozwoju Polskiego Systemu Informacji Turystycznej.