en
en
Kontakt

POT szkoliła kadry informacji turystycznej na Pomorzu Zachodnim

Polska Organizacja Turystyczna we współpracy z Zachodniopomorską Regionalną Organizacją Turystyczną zorganizowała szkolenie dla kadr Informacji Turystycznej Pomorza Zachodniego. Tematem warsztatów była promocja regionu poprzez szlaki kulturowe w działalności Informacji Turystycznej.

pomorzezach.jpg

Organizowane przez Polską Organizację Turystyczną i Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną szkolenie odbyło sie w Muzeum Narodowym w Szczecinie. Podczas dwudniowych zajęć uczestnicy dowiedzieli m.in. jak wygląda aktualna sieć realnych i wirtualnych szlaków dziedzictwa kulturowego na obszarze Pomorza Zachodniego, w jaki sposób buduje się tematyczne szlaki kulturowe czy w jaki sposób zmieniają one postrzeganie regionu zarówno przez mieszkańców, jak i odwiedzających region turystów, jak wyglądają geograficzne i historyczne uwarunkowania rozwoju szlaków kulturowych. Następnie uczestnicy zostali zapoznani z ofertą Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie oraz nowym produktem turystycznym - Szlakiem Piwnym.

Tematyka szkolenia jest reakcją i odpowiedzią na sygnalizowane przez informacje turystyczne zapotrzebowanie w tym zakresie. Tematyczne szlaki kulturowe od wielu lat stanowią nierozłączny element przestrzeni turystycznej i krajobrazu kulturowego Polski i Europy. Jest to jedna z najbardziej przystępnych form poznania dziedzictwa kulturowego. Szlaki kulturowe stanowią bez wątpienia jedne z najważniejszych produktów turystycznych regionu. Wraz ze wzrastającą popularnością pojawia się coraz bogatsza oferta wydarzeń oraz coraz lepsze zagospodarowanie atrakcji turystycznych

Uzupełnieniem warsztatów był wyjazd studyjny. Informatorzy wyruszyli na Szlak Gryfitów – jeden  z największych i najbardziej dynamicznie rozwijających się szlaków kulturowych obejmującym swoim zasięgiem m.in. woj. zachodniopomorskie. Podczas podróży studyjnej zwrócono szczególną uwagę na to w jaki sposób promować miejsca i atrakcje turystyczne wykorzystując narzędzia storytellingu.

Study tour, to jeden z najefektywniejszych sposobów na zdobywanie nowej wiedzy.

Do góry