POT stawia na turystykę medyczną i zdrowotną
W przyszłym roku POT przeznaczy w ramach programu „Go to Brand” ponad 3,2 mln zł na promocję turystyki medycznej. Będzie to wzrost w stosunku do 2017 roku o ponad 300 proc.
Dzięki lokalizacji w Europie Środkowej, rozwijającej się sieci połączeń lotniczych, dynamicznemu wzrostowi gospodarczemu, a także środkom przeznaczonym przez POT, Polska może stać się w najbliższych latach wiodącym celem turystyki medycznej w Europie.
Według Instytutu Badań i Rozwoju Turystyki Medycznej, w 2016 roku 155 tys. osób z Europy przyjechało do Polski w poszukiwaniu usług opieki zdrowotnej. Najbardziej popularne były zabiegi dentystyczne, upiększające i spa. Pełna polska oferta turystyki medycznej obejmuje jednak także kardiologię, rehabilitację, neurologię, bariatrię, okulistykę, diagnostykę i wiele innych specjalistycznych terapii.
Turyści z zagranicy wybierają nasz kraj nie tylko z powodu relatywnie niskich kosztów usług, ale także dlatego, że są one oceniane bardzo wysoko, a polscy lekarze to specjaliści w swoim fachu.
Jeden z najpoczytniejszych na świecie branżowych magazynów piszących o turystyce prozdrowotnej, International Medical Travel Journal, docenia działania Polskiej Organizacji Turystycznej w ramach programu „Go to Brand” i uważa, że dzięki nim turystyka medyczna w Polsce będzie jeszcze mocniej się rozwijać.