POT przeprowadziła cykl webinarów dla branży włoskiej
Polska Organizacja Turystyczna zakończyła cykl webinarów skierowanych dla włoskiej branży turystycznej. W ramach projektu prezentowane były trasy tematyczne w polskich regionach ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki rynku po pandemii Covid-19.
Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Rzymie przeprowadził ostatni, trzeci z serii webinarów skierowanych do branży włoskiej, mających na celu zapoznanie agentów podróży z ofertą turystyczną polskich miast oraz regionów, szczególnie atrakcyjnych kulturowo i przyrodniczo. Podczas ostatniego spotkania online zaproponowano trasy w dwóch regionach zupełnie różnych od siebie, na Dolnym Śląsku i na Pomorzu. Ukazano tym samym różnorodność polskiej przyrody i miast historycznych, będących tradycyjnie głównym produktem turystycznym na rynku włoskim.
Celem prezentacji była nie tylko wartość szkoleniowa przekazu dotyczącego samych miast, ale też poszerzenie świadomości i znajomości włoskiej branży turystycznej na temat tego, jakie trasy można zaproponować klientom, poza utartymi szlakami i dotychczasowymi tradycyjnymi pakietami. Zaproponowane trasy uwzględniały sposób poruszania się po regionie samochodem lub autobusem/minibusem i skierowane były do firm oferujących pakiety dla różnych grup pod względem liczby uczestników, a także dla klientów indywidualnych lub rodzin, które w czasie po pandemii będą najprawdopodobniej preferować rozwiązania typu „fly&drive”.
Wybór tematyki został przemyślany szczególnie w kontekście odradzania się turystyki po pandemii Covid-19, kiedy turyści będą prawdopodobnie szukać nie tylko kierunków podróży bezpiecznych, ale i gwarantujących wyjątkowe doświadczenia, kontakt z przyrodą i unikatowymi zabytkami czy atrakcjami turystycznymi. W ostatnim webinarze pokazano, jak można skonstruować pięciodniowe wycieczki po Dolnym Śląsku i Pomorzu, zwiedzając oczywiście główne miasta, ale i stawiając na ich specyfikę: zamki, bujną przyrodę, ofertę termalną, jaskinie, tajemnice, folklor i gastronomię lokalną.
Wszystkie webinary zostały pomyślane jako narzędzie szkoleniowe oferujące konkretne propozycje tras tematycznych, wraz z czasem przejazdu i możliwymi atrakcjami i aktywnościami na trasie. Każdy z nich miał swój klucz tematyczny: pierwszy był skupiony na znanych postaciach (z okazji rocznic okolicznościowych i popularności tych postaci na rynku włoskim, byli to Jan Paweł II i Fryderyk Chopin), a drugi na atrakcyjnych, lecz wciąż jeszcze mało znanych we Włoszech aspektach przyrodniczych naszego kraju (Warmia i Mazury oraz Podlasie). W każdym z nich podkreślano wyjątkowość prezentowanych destynacji w skali europejskiej i światowej, a także doświadczenia, jakich włoski turysta nie będzie mógł powtórzyć w swoim kraju.
Programy proponowane w webinarach powstały w ścisłej współpracy z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi oraz Urzędem Marszałkowskim Dolnego Śląska.
W ostatnim spotkaniu nie zabrakło informacji o bogatej ofercie kulinarnej obu regionów, o wyjątkowej kuchni regionalnej i produktach tradycyjnych, gdyż Włosi bardzo cenią aspekt gastronomiczny w podróży. Podczas webinaru informowano również o sytuacji w Polsce i o tym, jak nasz kraj radzi sobie z epidemią Covid-19 oraz jak przygotowuje się do przyjęcia turystów, a także o wprowadzonej certyfikacji hotelowej „Bezpieczny Obiekt”.
W webinarach wzięło udział około 225 uczestników, a przekaz promocyjny z wysłanych newsletterów i banerów na stronie czasopisma branżowego Travel Quotidiano, oraz z promocji w mediach społecznościowych tego wydawcy, dotarł do ponad 3 milionów użytkowników.