en
en
Kontakt

POT promuje w Norwegii walory turystyczne Pomorza Zachodniego

nor.JPG

Gospodarzem warsztatów zorganizowanych z udziałem narodowych ośrodków informacji turystycznej, przedsiębiorstw i instytucji działających na rynku  usług turystycznych była Antor Norway, zajmująca się koordynacją współpracy z zagranicznymi podmiotami  zainteresowanymi prowadzeniem na terenie Królestwa Norwegii działań promocyjnych. Do udziału w warsztatach zaproszeni zostali przedstawiciele norweskich biur podróży. Spotkania o charakterze informacyjnym i biznesowym od kilku lat odbywają się w wybranych, spośród największych miastach norweskich, leżących na południowo-zachodnim wybrzeżu kraju. W tym roku do warsztatowego touru organizatorzy wytypowali Kristiansand, Bergen, Trondheim i Oslo.

 Partnerem skandynawskiego ośrodka POT biorącym udział w spotkaniach był Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. Na polską prezentację, przedstawioną norweskim przedsiębiorcom turystycznym, złożyły się oferty i propozycje przygotowane przez hotele wellness i spa, w tym konkretne oferty pakietowe przygotowane między innymi przez hotele zrzeszone w Kołobrzeg Spa, ośrodki prowadzące pola golfowe, a także organizatorów turystyki aktywnej, między innymi szczególnie popularnych wycieczek rowerowych szlakiem Velo Baltica, a także rozlicznych form turystyki wodnej na Pomorzu Zachodnim.

 Ośrodek POT uczestniczy w warsztatach Antor Norway od kilku ich edycji. W trakcie poprzednich z sukcesem promowano turystyczne oferty Krakowa, Gdańska i Warszawy. Norweskie biura turystyczne, chętnie dołączają do propozycji city break składanych klientom, wyjazdy do tych popularnych turystycznie polskich miast. Na przykład w gronie rozmówców przy stoliku POT, znaleźli się przedstawiciele lokalnego biura podróży z  Trondheim, które w sezonie jesiennym skompletowało grupy pięciu wycieczek jadących do Gdańska i Krakowa. Łącznie około trzystu osób zwiedzi te dwa popularne wśród turystów polskie miasta. Norwescy touroperatorzy spodziewają się też nowych propozycji, które mogłyby trafić w gust klientów. Formułowane oczekiwania dotyczą przede wszystkim turystyki aktywnej. Pomorze Zachodnie jest dobrą na nie odpowiedzią. Praktycznym trikiem marketingowym przynoszącym dobre efekty są nagrody trafiające do przedstawicieli biur podróży biorących udział w spotkaniach warsztatowych. Największą popularnością w puli przygotowanej przez region zachodniopomorski, cieszyły się pobyty w ośrodkach i eventy na polach golfowych.  

Do góry