POT promuje turystykę blisko natury w Rosji, Białorusi i Kazachstanie
Polska Organizacja Turystyczna kontynuuje działania promocyjne na rynkach zagranicznych. W ostatnim czasie Zagraniczny Ośrodek POT w Moskwie przeprowadził na rynkach rosyjskim, białoruskim i kazachskim szeroką kampanię w sieci promującą przyjazdy do naszego kraju w stylu slow i wypoczynek na łonie natury.
Główną osią projektu promocyjnego były podcasty nagrane przez wpływowych rosyjskich podróżników i blogerów turystycznych. Akcję uzupełnił dodatkowo zorganizowany przez moskiewski ZOPOT konkurs na Instagramie, w którym wygrać można było atrakcyjne nagrody. Te zostały rozlosowane wśród laureatów na spotkaniu podsumowującym program.
W obliczu trwającej już drugi rok na świecie pandemii, rosnącym trendem w turystyce są aktywności na świeżym powietrzu, produkty bazujące na naturze i przyrodzie oraz turystyka wiejska, a także szerzej: slow travel, autentyczność, odpowiedzialność i turystyka zrównoważona. W związku z częstymi zmianami obowiązujących zasad i ograniczeń decyzje dotyczące wyjazdów często podejmowane są w ostatniej chwili. Stąd potrzeba ciągłego podtrzymywania zainteresowania Polską wśród turystów zagranicznych.
Mimo iż granice zewnętrzne UE pozostają zamknięte dla gości ze wschodu, to realizowane działania mają na celu przede wszystkim wzmocnienie pozytywnego wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie, bezpiecznego i dostępnego cenowo, co będzie skutkowało odnowieniem ruchu turystycznego po pandemii.