POT promuje przyjazdy do Polski wśród amerykańskiej Polonii
W praktyce tylko posiadacze polskich paszportów mogą obecnie podróżować z USA do Polski, dlatego z perspektywy promocji turystycznej na rynku amerykańskim jest to strategiczna grupa. Zagraniczny Ośrodek POT w Nowym Jorku we współpracy z agencją Ingressus z Chicago przygotował kampanię obejmującą główne polonijne media w Stanach Zjednoczonych, w tym magazyny, portale, rozgłośnie radiowe, telewizję, a także popularne profile i lokalne grupy w mediach społecznościowych.
Kampania ma za zadanie przedstawienie Polski jako atrakcyjnego celu podróży dla Amerykanów polskiego pochodzenia, których w USA mieszka około 10 milionów. Polska Organizacja Turystyczna chce zachęcić Polonię do podróżowania do Polski nie tylko z powodu odwiedzin u rodziny, ale także w celu spędzenia w Polsce wakacji i lepszego poznania kraju. Artykuły, filmy i audycje w ramach kampanii podkreślają różnorodne polskie atrakcje i krajobrazy, świetną jakość usług w cenach konkurencyjnych do USA czy Europy Zachodniej, a także opcje turystyki aktywnej i uzdrowiskowej. Pandemia koronawirusa sprawiła, że dziś w podróży liczy się przede wszystkim bezpieczeństwo, przestrzeń, unikanie tłumów. Polska to świetny wybór – leży w centrum Europy, ale jest wciąż nieodkryta przez masową turystykę.
Główne bloki tematyczne kampanii to:
- Slow life po polsku – wypoczynek z dala od miast
- SPA, uzdrowiska, sanatoria
- Sporty wodne w Polsce
- Polska rowerem i kamperem
- Winnice i kulinaria
W ramach kampanii ukazały się już pierwsze publikacje m.in. w magazynach „White Eagle – Biały Orzeł”, „Dziennik Związkowy”, „Głos Polonii”, „Monitor”, „Tygodnik Plus”. W kolejnych tygodniach będą ukazywać się następne artykuły, filmy, wypowiedzi, zdjęcia i posty w tych tytułach, a także w portalu amerykapopolsku.com, wiadomosci.com, radiu 103 AM oraz 103.1 FM, radiu Rampa i telewizji Polvision.
W wywiadzie dla radia 103 AM prezes POT Rafał Szlachta zauważył, że chęć podróżowania jest w nas obecnie bardzo duża, co daje nadzieję na odbudowę turystyki. Podkreślił też, że Polska ma do zaoferowania wiele przestrzeni, bezpiecznych, nieodkrytych zakątków i możliwości uprawiania turystyki aktywnej. W rozmowie z portalem wiadomosci.com dyrektor ZOPOT w Nowym Jorku Magdalena Żelazowska zapewniła, że pandemia to nie tylko wyzwania dla polskiej turystyki, ale też możliwości, ponieważ w nowej rzeczywistości to właśnie kraje takie jak Polska mają szansę stać się nowymi najchętniej wybieranymi celami podróży.