POT promuje Polskę na roadshow Grupy V4 po USA
Na Zachodnim Wybrzeżu USA trwa roadshow w ramach działań marketingowych Grupy V4. Przedstawiciele organizacji turystycznych z Polski, Słowacji, Czech i Węgier spotykają się z travel agentami w Seattle, Los Angeles i San Diego.
Roadshow na Zachodnim Wybrzeżu to jedna ze wspólnych kampanii promujących kraje Europy Centralnej w Stanach Zjednoczonych. Celem spotkań jest zaprezentowanie oferty turystycznej czterech krajów, a przedstawiciele branży turystycznej opowiadają o swoich usługach. Polskę razem z POT reprezentują firmy Supertour, AB Travel, Sky Travel Network oraz PLL LOT, które ufundowały dla gości nagrodę w postaci biletów do Polski.
Amerykanie, którzy podróżują do Europy, najczęściej odwiedzają kilka krajów w ramach jednej podróży, dlatego połączenie oferty turystycznej krajów V4 ma duży potencjał. W USA szczególnie mobilni są mieszkańcy dużych aglomeracji na obu wybrzeżach. Wpływa na to m.in. duża liczba połączeń lotniczych do Europy, w tym bezpośrednie połącznie PLL LOT z Los Angeles. W przyszłym roku LOT uruchomi nowy bezpośredni rejs z San Francisco do Warszawy. Dzięki siatce dogodnych połączeń i centralnemu położeniu Polska jest doskonałym punktem przesiadkowym w drodze do innych europejskich miast.
Kraje takie jak Polska, Czechy, Węgry i Słowacja cieszą się coraz większą popularnością wśród turystów z USA, którzy poszukują nowych, interesujących kierunków podróży. W Europie Centralnej turyści z Ameryki najbardziej cenią europejskie dziedzictwo kulturowe, zabytkową architekturę, zabytki z listy UNESCO, wspaniałą kuchnię, bezpieczeństwo i ceny znacznie niższe niż w Europie Zachodniej.