POT promuje polską ofertę podczas warsztatów Travel Counsellors w Holandii
Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie uczestniczył w warsztatach branżowych przygotowanych przez stowarzyszenie niezależnych doradców podróży Travel Counsellors w miejscowości Almere.
Stowarzyszenie Travel Counsellors zrzesza 180 członków i posiada w Holandii około 100 tys. stałych klientów. Wrześniowe warsztaty zorganizowano według popularnej zasady speed dating. Kilkuosobowe grupy agentów odbywały trwające kwadrans rozmowy z każdym z obecnych przedstawicieli oferentów usług turystycznych. Wiodącym elementem polskich propozycji były wyjazdy city break do największych miast, Krakowa, Warszawy i Gdańska. Zainteresowaniem cieszyły się także pobyty w obiektach historycznych, możliwość uprawiania sportów wodnych, dłuższe pobyty wypoczynkowe nad Bałtykiem i w parkach narodowych.
W ocenie ośrodka POT w Amsterdamie, pozytywne efekty udziału w warsztatach będą widoczne w przyszłości. Polska oferta zaprezentowana została licznej grupie aktywnie działających organizatorów podróży specjalizujących się w obsłudze zamożnych klientów, zlecających przygotowanie podróży do krajów i miejsc, których dotąd nie odwiedzali. Wyjazdy do Polski doskonale wpisują się w ich oczekiwania.
Stowarzyszenia agentów to prężnie rozwijający się segment rynku w krajach Beneluksu. W Holandii działa ich kilka, m.in. Personal Touch Travel, The Travel Club oraz Travel Experts. Istotą formuły wyjazdów przygotowanych zgodnie ze szczegółowym, indywidualnym zamówieniem jest zaufanie, jakim klienci obdarzają profesjonalnych doradców podróży. Liczba ich klientów szybko rośnie. Ośrodek POT w Amsterdamie organizuje regularnie wyjazdy szkoleniowe dla członków działających stowarzyszeń, aby poszerzyć i uaktualnić ich wiedzę i podnieść skuteczność sprzedaży polskiej oferty. W maju 2018 najlepsi agenci STC wzięli udział w podróży studyjnej organizowanej przez ośrodek POT w Amsterdamie we współpracy z Urzędem Miasta Krakowa. Uczestnicy study tour wrócili z wizyty w stolicy Małopolski pełni jak najlepszych wrażeń. Przyjmując chętnie rolę ambasadorów polskiej oferty turystycznej, zachęcają współpracowników do promowania walorów Krakowa wśród swoich klientów.
Według danych Travel Counsellors, w ciągu minionych dwóch lat członkowie stowarzyszenia podwoili sprzedaż wyjazdów do polskich miast, głównie do Krakowa i Warszawy. Tendencja wzrostowa utrzymuje się także w roku bieżącym.