POT promuje ofertę wypoczynku w Polsce wśród holenderskich seniorów
Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła w Holandii kampanię promującą ofertę wypoczynku dla seniorów w naszym kraju. Osoby po pięćdziesiątym roku życia stanowią w Niderlandach liczną i zamożną grupę klientów usług turystycznych.
Kampania POT, skierowana do mieszkańców Królestwa Niderlandów w wieku senioralnym, towarzyszyła największym targom turystycznym 50 Plus Beurs, organizowanym co roku we wrześniu.
Na portalu Plus Magazine Online, największego holenderskiego wydawcy mediów kierowanych do seniorów, zamieszczony został cykl artykułów zachęcających do odwiedzenia naszego kraju. Autorzy artykułów prezentowali atrakcje polskich miast, możliwości uprawiania turystyki aktywnej w parkach narodowych oraz poddania się zabiegom odnowy biologicznej w ośrodkach spa & wellness. Holendrom przedstawiono także wyjątkowe zalety regionalnych polskich dań.
By treści te trafiły do jak największej grupy zainteresowanych osób, wspólnie z holenderskimi touroperatorami specjalizującymi się w usługach dla klientów senioralnych, wysłano na adresy skrzynek mailowych ponad 330 tys. odbiorców newsletterów Plus Online, zbiór promocyjnych treści opatrzonych tytułem „Polska zasługuje na odkrycie”. Przekaz rozszerzono także na użytkowników mediów społecznościowych.
Ofertę dostosowaną do celów kampanii przygotowały dwa holenderskie biura turystyczne Jong Intra oraz Sunair Vakanties, proponując klientom po pięćdziesiątce wycieczki po Krakowie i Gdańsku. We wrześniowym wydaniu magazynu Vijftig+, którego czytelnicy pomimo upływających lat nadal aktywnie korzystają z życia, ukazał się, opracowany we współpracy z POT, artykuł opisujący atrakcje turystyczne Gdańska.
Jak wskazują badania, w ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba wyjazdów wakacyjnych kupowanych w biurach turystycznych przez holenderskich seniorów wzrosła o 20 proc. Szacuje się, że w nadchodzących latach trend ten będzie się utrzymywał. Aktywni, dobrze sytuowani i dysponujący wolnym czasem turyści 50+ często i chętnie podróżują za granicę, preferując wypoczynek w miesiącach poza głównym sezonem urlopowym. Ze względu na zainteresowania i sposób spędzania wolnego czasu są bardzo atrakcyjnym klientem dla polskiej branży turystycznej.