POT promowała Polskę na warsztatach online w krajach nordyckich
Polskę reprezentowali zarówno organizatorzy turystyki przyjazdowej (4 Travel Incoming, Tour Operator, XperiencePoland.com, Poland Pros, Mr Shuttel oraz Mazurkas Travel) jak i regionalne (Zachodniopomorska) oraz lokalne organizacje turystyczne (Warszawa, Poznań i Gdańsk). Obecne były także hotele w postaci Polskiego Holdingu Hotelowego i Hotel Quadrille Relais & Châteaux. Oferta ze strony naszych sąsiadów była równie zróżnicowana.
Imprezę promowano wśród nordyckiej branży turystycznej poprzez współpracę ze znanym na rynkach nordyckich organizatorem warsztatów branżowych Travel News Market w Sztokholmie – wydawnictwem „Travel News”. Dzięki tej współpracy informacja o wydarzeniu dotarła do grupy ponad 15 tysięcy skandynawskich odbiorców newslettera i ukazała się prawie 525 tysięcy razy na stronach internetowych wydawnictwa. Ponadto wykorzystano do komunikacji bazy własne ośrodków Czeskiej i Polskiej Organizacji Turystycznej, agencji Aviareps (reprezentacja Węgier na rynkach nordyckich), Antor Norway oraz lokalnych stowarzyszeń biur i agencji turystycznych w Danii i Finlandii.
Współpraca z Travel News wygenerowała prawie 700 kliknięć na stronę https://discover-central-europe-2020.events.info.poland.travel, na której można było zapoznać się z programem, uczestnikami i proponowanymi przez nich produktami a także zarejestrować się na bezpośrednie spotkania online z wybranymi partnerami.
Finalnie, godzinną prezentację o aktualnym stanie turystyki w poszczególnych destynacjach, która otwierała warsztaty, obserwowało przy pomocy platformy ZOOM ponad 70 uczestników imprezy. Zrealizowano ponad 160 spotkań, które w większości przypadków oceniono jako merytoryczne i rokujące na dalszy rozwój w bardziej sprzyjających warunkach gospodarczych.
Pozytywnym efektem spotkań przeprowadzonych przez ZOPOT Sztokholm jest rosnące zainteresowanie Centralną Europą tych nordyckich biur podróży, które dotąd specjalizowały się w obsłudze wyjazdów międzykontynentalnych, a obecnie chcą zaproponować swoim klientom te destynacje, do których można dotrzeć szybko i bezpiecznie.