POT promowała „Dobre smaki na wsi”
Zakończenie lata to również koniec kampanii „Dobre Smaki na Wsi, którą Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła w ramach operacji współfinansowanej ze środków UE w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Celem kampanii było stworzenie wizerunku polskich obszarów wiejskich jako atrakcyjnego miejsca do życia i prowadzenia biznesu, a także promowanie przedsiębiorczości na obszarach wiejskich z naciskiem na regionalne tradycje i lokalną kuchnię. Wszystko w ujęciu walorów turystycznych, jakie w danych miejscach występują.
Kampania została przeprowadzona w innowacyjny sposób, z wykorzystaniem marketingu internetowego - influencer marketingu. W projekcie udział wzięło pięciu blogerów, którzy odwiedzili w sumie 15 miejsc, każdy po 3 konkretne lokacje. Influencerzy zrealizowali autorskie reportaże ukazujące charakterystykę i atrakcyjność odwiedzonych przez siebie miejsc oraz doświadczenia i historie spotkanych na miejscu gospodarzy.
Projekt „Dobre Smaki na Wsi” obejmował obszar pięciu szlaków kulinarnych:
- Podlaski Szlak Kulinarny,
- Szlak kulinarny „Kaliskie Smaki”,
- Szlak kulinarny „Podkarpackie Smaki”,
- Szlak kulinarny „Świętokrzyska Kuźnia Smaków”,
- Szlakiem Kaszubskiej Żurawiny.
Szlak Świętokrzyskiej Kuźni Smaków zwiedził Szymon Czerwiński, Zależna w podróży udała się Szlakiem Kaszubskiej Żurawiny, Wszędobylscy sprawdzili Kaliskie Smaki, Bartek bez przepisu zbadał Podlaski Szlak Kulinarny, a Paragon z podróży smakował Podkarpackie smaki.
Materiały były publikowane w kanałach społecznościowych uczestników akcji. Zasięg kampanii przekroczył 1,2 mln odbiorców. Reakcje fanów, którzy obserwują blogerów były przychylne i wskazywały na zwiększenie zainteresowania poruszonymi tematami i miejscami. Wiele osób wykazywało zwiększone zainteresowanie nie tylko chęcią odwiedzenia wskazanych miejsc ale również zdrowym stylem życia i naturalną kuchnią z lokalnymi produktami i agroturystyką oraz pojęciem tak zwanego „slowfood”.
Kampania „Dobre Smaki na Wsi” to wspaniały przykład na to, jak wiele możemy odkryć ciekawych miejsc i równie dobrych smaków na prowincjach i wsiach całej Polski.