en
en
Kontakt

POT promowała Polskę w Szwecji, Norwegii i Danii

Promocja Polski w Sztokholmie

Prowadzona przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Sztokholmie promocja realizowana była w  okresie między połową sierpnia i połową września. To czas, gdy Skandynawowie wrócili do pracy po letnich wakacjach. W ramach kampanii zachęcaliśmy mieszkańców największych skandynawskich miast do odwiedzin naszego kraju.

W Sztokholmie wykorzystano spektakularny ekran na najwyżej położonej windzie widokowej (96 m n.p.m.) o nazwie Katarinahissen. Obiekt już od 140 lat jest jedną z najbardziej znanych atrakcji miasta. Jego doskonałe położenie, tuż przy jgłównym węźle komunikacyjnym Slussen, pozwoliło na osiągnięcie zasięgu niemal dwóch milionów odbiorców reklamy w okresie trzech tygodni jej publikacji. W komunikacji wykorzystano słowa najczęściej wyszukiwane na stronie www.polen.travel oraz wizualizacje tych produktów turystycznych, z którymi Polska może i powinna się kojarzyć – turystyki przyrodniczej, atrakcji dużych miast, turystyki kulturalnej czy campingowej. Dodatkowo ZOPOT Sztokholm zrealizował happening na placu przed wejściem do metra Slussen, w ramach którego odbył się pokaz polskich tańców ludowych w wykonaniu polonijnego zespołu Piastowie ze Sztokholmu. Podczas występów opowiadano przechodniom o polskich atrakcjach turystycznych, rozdawano broszury promocyjne i drobne upominki.

W Oslo, na ekranie cyfrowym umieszczonym na budynku dworca centralnego, przez dwa tygodnie promowano na przemian polską naturę i kulturę. Pierwszą reprezentował krótki klip z żubrami w roli głównej, drugą film z Rynku Głównego w Krakowie. Prezentacje miało okazję obejrzeć około 80 tys. odbiorców. Jednocześnie w popularnym Nedre Foss Parken, tuż obok Mathallen Oslo (centrum kulinarnego miasta) i Vulkan Arena (znanej estrady koncertowej), odbył się happening, będący wstępem do Festiwalu Sztuki Nowoczesnej WeDo. Widzom wręczano pakiety promocyjne z broszurami i drobnymi upominkami z Polski.

W Danii do promocji Polski jako świetnej destynacji na rowerowe wakacje wykorzystano 48 ekranów cyfrowych w całym kraju, w tym 4 megaekrany. Dwa z tych ostatnich mieszczą się na Placu Ratuszowym w Kopenhadze. Trwająca dwa tygodnie kampania dotarła do prawie 1,5 mln mieszkańców Danii. Do produkcji filmu promocyjnego wykorzystano materiały nakręcone we współpracy z duńską agencją marketingową, ukazujące typową duńską rodzinę przemierzającą rowerami szlak R10 wzdłuż polskiego wybrzeża. Trasa jest częścią projektu Nadmorskiego Szlaku Hanzeatyckiego, co jeszcze bardziej zwiększa jej atrakcyjność dla Duńczyków. Prezentację produktów turystyki rowerowej dla Duńczyków uzupełniła akcja dystrybucji 3 tysięcy pokrowców na siodełka rowerowe w centrum stolicy Danii.

Działania promocyjne wpisały się w czas luzowania rekomendacji odnośnie życia społecznego i podróżowania związanych z pandemią COVID-19. POT ma nadzieję, że stały się one inspiracją dla odbiorców do planowania podróży do Polski.

Do góry