POT promował Polskę na targach IMTM w Tel Avivie
W Tel Avivie odbyły się od 11 do 12 lutego 26. międzynarodowe targi turystyczne IMTM 2020. Na przygotowanym przez POT polskim stoisku prezentowały się miasta, regiony i przedsiębiorcy. Licznie odwiedzali je turystyczni blogerzy z Izraela.
IMTM to największe targi turystyczne w Izraelu, miejsce spotkań izraelskiej i międzynarodowej branży turystycznej, prezentacji ofert i promocji oraz nowych produktów turystycznych. W roku bieżącym, ze względu na duże zainteresowanie wystawców, targi zajmowały dwie duże hale targowe.
Polskie stoisko narodowe liczyło 80 m2 powierzchni wystawienniczej. Swoją ofertę prezentowali: Małopolska, miasto Kraków i Restauracja Wierzynek, Pomorze i miasto Gdańsk, Dolny Śląsk i Wrocław, Warmia i Mazury, miasto Warszawa, miasto Łódź, Region Lubelski, PLL LOT, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Park of Poland, PolandPops Meetings & Incentives.
Na stoisku odbyło się szereg spotkań branżowych oraz spotkań z mediami. Liczną grupę osób odwiedzających polskie stoisko byli blogerzy turystyczni – w Izraelu jest ich ponad 100. Polskie stoisko narodowe odwiedzało średnio 300 osób każdego dnia. Najczęściej zadawane pytania dotyczyły pobytów w dużych miastach i turystyki rodzinnej.
W roku bieżącym targi odwiedziło ponad 26 000 gości z czego 17 050 z branży turystycznej. W targach wzięło udział ponad 1 900 wystawców z 56 krajów. Podczas targów obyło się 992 spotkań B2B.
Polska Organizacja Turystyczna prowadzi regularne działania promocyjne na rynku izraelskim od 2014 roku. Ze względu na historię narodu żydowskiego, Polska jest w Izraelu krajem bardzo dobrze znanym, kojarzonym jednak przede wszystkim z tragicznymi wydarzeniami II Wojny Światowej. W związku z tym, celem działań realizowanych przez Polską Organizację Turystyczną na rynku izraelskim jest poszerzenie, a nawet zmiana wizerunku Polski, tak aby postrzegana była ona również jako kraj przyjazny i nowoczesny, miejsce aktywnego wypoczynku rodzinnego i przyjazdów typu city break. Regularne i konsekwentne działania z ostatnich lat zaczęły przynosić efekty, przejawiające się również wzrostem ruchu turystycznego: pomiędzy 2015 a 2018 rokiem liczba przyjazdów turystów z Izraela wzrosła z 146 tys. do 296 tys.
Z badań wizerunkowych zrealizowanych przez POT na rynku izraelskim w 2018 roku wynika, że niemal połowa mieszkańców Izraela narodowości żydowskiej postrzega Polskę jako atrakcyjny kierunek podróży, a także uważa, że Polska – przy bliższym poznaniu – może pozytywnie zaskoczyć. Izraelczycy wysoko oceniają rozbudowaną siatkę połączeń lotniczych z Polską, wysoki standard bazy noclegowej oraz oferowane przez nasz kraj atrakcje turystyczne. Doceniają także korzystne ceny. W opinii mieszkańców Izraela Polska jest miejscem, w którym można wypocząć zarówno aktywnie (rowery, kajaki) jak i spokojniej: zwiedzając, spacerując czy robiąc zakupy. Interesująca dla mieszkańców Izraela jest polska kultura, w tym także kulinaria.
Kolejna edycja targów IMTM dobędzie się w dniach 9-10.02.2021.